Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kuga 2.5 PHEV Vignale |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 42.000 km |
Ford Kuga PHEV - geweldig!
- 9.002 km
Na meerdere Fords te hebben gereden sinds 2002 in september 2020 een Kuga aangeschaft vanwege de hoge instap. Ik wordt een dag je ouder en onze pas 16 maanden oude Focus Vignale automaat, wat een fantastische auto ook, ingeruild. Na (heel) lang wachten op 23-04-2021 onze nieuwe Kuga Vignale met full options opgehaald bij de Ford dealer Poll in Hilversum, welke inmiddels ook een uitstekende dealer is gebleken (mijn 5e Ford daar opgehaald). Inmiddels 9000 km ermee gereden tot volle tevredenheid. Elektrisch rijden is echt een geweldige ervaring. Wat direct opviel is dat de auto zo ontzettend stil is, rij je op een weg met slecht wegdek hoor je wel iets meer maar dat is geen minpunt en zeker niet hinderlijk. Echt helemaal tevreden met deze fantastische auto. Het overal gebruik tot nog toe is 1.2 liter op 100 kilometer bij regelmatig opladen. In mijn Excel bestand dat ik bij hou betekend dat een benzineverbruik van 1 op 83. Prijs per km op benzine 0,11 en elektrisch 0,06. Bij deze benzineprijzen wel een heel prettige ervaring. Een geweldige prestatie van deze auto. Goed gedaan Ford! Nog geen enkele storing gehad met de auto en ik hoop dat dit zo blijft.
Aanvulling op Kuga review
- 21.900 km
Nog steeds heel tevreden over deze geweldige auto. Inmiddels flink wat meer km gereden en nog geen enkel echt minpunt kunnen ontdekken bij deze auto. Elektrisch rijden is en blijft een geweldige ervaring en bij regelmatig stekkeren blijft bij mij (zal voor iedereen anders zijn) het benzine verbruik rond de 1 op 80.
Nu helemaal heel blij dat ik voor deze auto heb gekozen vorig jaar.
Gedurende deze winter maanden op 1 accu lading gemiddeld 49 km kunnen rijden terwijl dat in de zomer maanden gemiddeld rond de 69 km ligt. scheelt dus zo ongeveer 25% t.o.v. de zomer maanden.
Het maximum dat ik aan km op 1 accu lading heb gereden, onder gunstige omstandigheden in de zomer, bedraagt precies 80 km.
De Kuga is echt een fantastische reisauto en ik kan iedereen deze auto aanbevelen zeker als je thuis, lekker goedkoop, aan het eigen stopcontact kan laden.
Aanvulling op review
- 28.000 km
Saai misschien maar nog steeds heel tevreden over deze geweldig comfortabele Kuga. Nog steeds geen echt minpunt kunnen ontdekken of het moet zijn dat zoals ik ook in een andere review las dat de navigatie niet echt heel goed werkt. Deze gebruik ik dan ook niet en ik heb mijn TomTom Premium X uit mijn vorige Ford Focus dan ook meegenomen.
Deze staat bovenop het dashboard boven het navigatie scherm en wordt automatisch bijgewerkt via het internet in de auto. Goedkoper en vele malen beter dan van de auto zelf. Extra makkelijk ook omdat het display van de auto dan gewoon zichtbaar blijft en makkelijker te bedienen is bijv. met de audio. Kabeltje van de TomTom is makkelijk weg te werken en kan gewoon in de USB.
Elektrisch rijden is en blijft een super ervaring en het maximale dat ik deze zomer gereden hebt op 1 accu lading is 84 km. Wel onder gunstige omstandigheden en maximale snelheid op de rijksweg 95 km, je moet er wel echt je best voor doen, ook rustig optrekken, maar het kan!
Bij regelmatig stekkeren blijft bij mij (zal voor iedereen anders zijn) het benzine verbruik gemiddeld rond de 1 op 80.
De Kuga blijkt echt een fantastische reisauto en kan ik iedereen aanbevelen zeker als je thuis, lekker goedkoop, aan het eigen stopcontact kan laden.
Zeker bij de huidige benzineprijzen een uitkomst.
Update review
- 42.000 km
Het blijft een geweldige en comfortabele auto. nog geen storingen gehad. Las net in een review dat er al weer een terugroepactie wordt opgezet en toch vind ik dat geen minpunt.
Het betreft een softwarematige aanpassing en het toont juist aan dat Ford zijn auto's nauwgezet blijft volgen en niet bang is om dit te organiseren. Schept vertrouwen bij de gebruikers lijkt mij.
Nu na bijna 28 maanden nog geen degeneratie van het accu pakket gemerkt, vorige week 86 elektrische km afgelegd onder gunstige omstandigheden, warm 23 graden en windje mee, voor de moter aan ging bij een rit van 385 km. Op de rijksweg niet harder dan 95km op de teller gereden. Vrachtwagens zit ik zo niet in de weg en hoeven mij niet in te halen. Bij vertrek gaf de auto aan dat ik 98 km elektrisch kon rijden maar je weet van tevoren dat je dat niet haalt. In de winter haal ik meestal rond de 40 km elektrisch ondanks dat meestal meer wordt aangegeven. Het benzine verbruik blijft nog steeds rond de 1 op 80 bij regelmatig stekkeren, altijd thuis opladen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.