Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2020) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kuga 2.5 PHEV Vignale |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 23.300 km |
KM-stand laatst | 25.774 km |
Ford Kuga PHEV Vignale
- 24.100 km
We hebben de auto nu een kleine maand in bezit. De auto bevalt goed op een punt na: trillingen tijdens het rijden. Vrijwel continu vanaf ca 70 kmh ontstaan er hinderlijke trillingen in de auto (geen trillingen in het stuur), vergelijkbaar met rijden over een oneffen weg. Zelfs bij nieuw wegdek is dit het geval. Ook bij 50 kmh enige trillingen, maar in mindere mate. Soms zijn de trillingen ook minder aanwezig. Het is niet zo dat je de auto uitgetrild wordt, maar ik vind de trillingen toch meer dan normaal en zeker meer dan ik van anders/vorige auto's gewend ben. Ik heb nu een aantal keer een fietsendrager achterop de auto gehad (mountainbike). Het lijkt alsof de trillingen dan afwezig of in mindere mate aanwezig zijn??
Hoe is jullie ervaring met trillingen in de auto?
Verder lekkere stille. zuinige auto.
Elektrisch bereik bij ca 8 graden varieert tussen 40-50 km.
opvallend is wel de werking van het 'automatische' sturen. Deze werkt alleen bij inschakelen cruise control (groene lijnen worden dan zichtbaar), maar werkt niet altijd, geen idee wat hier de oorzaak van is (echt storend vind ik het niet).
Nog een dingetje is de automatische achterklep; als is de fietsendrager achterop heb en ik sta achter de auto, gaat de klep vaak vanzelf open (heeft al een klein krasje veroorzaakt).
Vandaag de dealer gebeld en moet even met de auto langskomen voor een gezamenlijke proefrit (nu nog even de tijd ervoor vinden).
opladen accu
- 25.774 km
De auto bevalt erg goed, genoemde trillingen lijken normaal te zijn en afhankelijk van het wegdek, geen probleem dus.
Ook erg zuinig, ik zit nu op een gecombineerd verbruik van 1,2 l/100km. Moet wel zeggen dat ik bijna alle ritten elektrisch kan rijden.
Even een punt t.a.v het opladen. Ik laad thuis op in de daluren na 23.00 uur (gepland met de app). Vanmorgen was hij maar voor 44% opgeladen. Ik heb wel vaker dat hij niet helemaal oplaadt, enig idee hoe dit kan? Ik laad aan een normaal stopcontact met voldoende capaciteit op de groep.
Heeft het soms met de app te maken? Ik kan in de app trouwens niet zien hoeveel hij is opgeladen, dit kan alleen met de Fordpass pro.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Kuga
Uitgelicht aanbod

Ford Kuga 1.5 EcoBoost / Navigatie Full map / Cruise control / Climate control / Parkeer sensoren / Etc..
- 2019
- 63.607 km

Ford Kuga 2.5 PHEV 225PK Vignale | AFN. TREKHAAK | DRIVER ASSISTANCE PACK | TECHNOLOGY PACK |
- 2022
- 21.393 km

Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST Line, CLIMA, NAVI, PANORAMADAK, 2019
- 2019
- 59.470 km
Lees ook

Ford Kuga PHEV blijft populairste plug-inhybride van Europa

Citroën C5 Aircross vs. Ford Kuga - Dubbeltest

Test: Ford Kuga PHEV

Ford gaat batterijpakket Kuga PHEV vervangen

Probleem Ford Kuga PHEV zorgt voor CO2-debacle
