Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line (2021) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kuga 2.5 PHEV ST-Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 6 km |
Leuk
- 6 km
Omdat me eigen auto ingeruild werd op de auto voor mijn zoon, had ik de handen vrij om iets uit zoeken.
Kwam een hele mooie aanbieding tegen om voor 1 jaar te leasen voor een zeer scherp bedrag.
Omdat ik toch wel heel nieuwsgierig ben naar het electrische rijden maar niet volledig ivm autovakanties, heb ik in overleg met me vrouw besloten om dan een jaar phev te proberen.
Tot nu geen spijt van, maar de verhalen van elektrisch rijden lijken mooier dan ze zijn, of je moet het echt voor het millieu doen. Als de accu op 100% staat, dus ca 48km, staat deze na ca 3 km alweer op 35km. En dat is dus bij gewoon rijden. Ik heb geen laadpaal bij huis dus rij meer benzine dan op accu.
Dan is het zuinige er wel af hoor.
Ook als ik dan de kosten terugreken, voor een volle accu ben ik ca €5,- kwijt en kan dan ca 35/40 km rijden. Scheelt nauwelinks met benzine. Rijd wel heerlijk, motor hoor je zeker in het begin echt wel. Op temperatuur en cruisecontrol valt het geluid aardig weg. Met een inhaalactie lijkt het geluid wel op een dieselmotor.
Je kan, zeker op de motor, pittig rijden.
Heeft een redelijke lange remweg door bet gewicht. Moest een noodstop maken en gleed aardig door.
Heb de auto zoals gezegd voor een jaar maar ga dat denk ik niet verlengen. Ga dan toch terug naar volledig benzine of een andere phev ( link en co? Om te proberen). Verders geen problemen met de auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.