Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected (2022)

autoreview

Ford Focus Wagon
Ford Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus Wagon

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst42.500 km
Lezerswaardering: 29%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste Auto van de zaak

  • 12 km

Bij de eerste twee tanken rijdt hij maximaal 1 op 17, maar na oploop van kilometers zag ik het verbruik terug lopen tot 1 op 23 (snelweg 100km/h, lange stukken).
Hij rijdt best lekker, is niet de snelste, maar die 125pk is goed genoeg voor dagelijks gebruik. Regelmatig hangt er een aanhanger met twee motoren achter en trekt hij prima.

Wat mij wel opvalt, is dat de fabrieksgeleverde banden slechter presteren dan de B merk banden onder mijn vorige prive auto.
Vooral als het een beetje nat is, kan ik niet de eerste versnelling vlot wegtrekken zonder te slippen.

Lane keep assist test

  • 10.000 km

Zelf opgelegde test met lane keeping assist, duur 10K :P

Einde test

  • 20.000 km

Ik vindt het de auto een beetje zenuwachtig maken, staat op gemiddelde ingreep met trillen.
Maar vindt hem af en toe te snel ingrijpen.
Dus ik laat hem vanaf nu lekker uit

De eerste storingen

  • 36.750 km

Op dasboard verschenen meldingen:
ESP-storing
Hill asist-storing
Start-stop-systeem-storing
Collision detection-storing (Goud systeem, ben goede bestuurder maar heeft mij al 2x gered/geholpen)

resetten, kalibreren en go

  • 41.500 km

Het was het systeem boven de binnen spiegel.
Ze hebben hem gereset en opnieuw gekalibreerd.
Ook staat hij nu op wintersloffen, die hebben overduidelijk meer grip dan die fabrieks Continentals

Tijd voor wintersloffen

  • 42.500 km

Winterbandjes gekregen, duidelijk meer grip.
Verbruik is gedaald naar (volgens boord computer) 1:19.8

4,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens