Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected (2022)

Ford Focus Wagon
Ford Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus Wagon

UitvoeringFocus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected
Bouwjaar2022

Eerste Auto van de zaak

• 12 km

Bij de eerste twee tanken rijdt hij maximaal 1 op 17, maar na oploop van kilometers zag ik het verbruik terug lopen tot 1 op 23 (snelweg 100km/h, lange stukken).
Hij rijdt best lekker, is niet de snelste, maar die 125pk is goed genoeg voor dagelijks gebruik. Regelmatig hangt er een aanhanger met twee motoren achter en trekt hij prima.

Wat mij wel opvalt, is dat de fabrieksgeleverde banden slechter presteren dan de B merk banden onder mijn vorige prive auto.
Vooral als het een beetje nat is, kan ik niet de eerste versnelling vlot wegtrekken zonder te slippen.

Lane keep assist test

Zelf opgelegde test met lane keeping assist, duur 10K :P

Einde test

Ik vindt het de auto een beetje zenuwachtig maken, staat op gemiddelde ingreep met trillen.
Maar vindt hem af en toe te snel ingrijpen.
Dus ik laat hem vanaf nu lekker uit

De eerste storingen

Op dasboard verschenen meldingen:
ESP-storing
Hill asist-storing
Start-stop-systeem-storing
Collision detection-storing (Goud systeem, ben goede bestuurder maar heeft mij al 2x gered/geholpen)

resetten, kalibreren en go

Het was het systeem boven de binnen spiegel.
Ze hebben hem gereset en opnieuw gekalibreerd.
Ook staat hij nu op wintersloffen, die hebben overduidelijk meer grip dan die fabrieks Continentals

Tijd voor wintersloffen

Winterbandjes gekregen, duidelijk meer grip.
Verbruik is gedaald naar (volgens boord computer) 1:19.8

PRIVATE LEASE Ford Focus