Ford Focus 1.6 TDCi 90pk Ambiente (2007)

autoreview

Ford Focus
Ford FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord FocusFord Focus - interieurFord Focus - interieur

Signalement

UitvoeringFocus 1.6 TDCi 90pk Ambiente
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf29.870 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Door wisseling van werkgever was ik gedwongen mijn vorige lease auto achter te laten en tijdelijk plaats te nemen in een huurauto tot het moment van levering van de (nog te bestellen) nieuwe lease auto.

Deze voorloopauto bleek een Ford Focus 1.6 Tdci te zijn van september 2007. Weer terug naar dieselrijden dus. Iets wat ik toch prettiger vind dan het rijden van een benzine auto.

Voordeel 1: het verbruik.

Hoe hard ik ook rijd, een maximumverbruik van gemiddeld 1 op 17 is echt netjes te noemen. Zou ik er een rustigere rijstijl op na houden dan is 1 op 20 makkelijk haalbaar. Met een tankinhoud van ruim 50 liter is een grote actieradius gegarandeerd.

Voordeel 2: souplesse motor.

Door het hogere koppel tov een benzinemotor hoef je minder te schakelen en trekt de motor onderin veel beter. Het geeft een bepaalde rust tijdens het autorijden die me zeker bevalt.

Voor de Focus moet ik wel eerlijk zeggen dat hierin de motor me teleurstelt. Onder de pakweg 1600 tpm gebeurt en bijna niets. Echt een groot verschil tov van bijvoorbeeld de tdi blokken van Volkwagen. Deze laatste zijn veel sneller bij de les (bijteriger). Wat dan wel weer opvalt is dat de Ford stiller is dan de pompverstuivers van Volkswagen.

Mijn nieuwe auto wordt wel weer een auto met het 1.9 tdi blok van VW. Heb een VW Golf Variant op de planning staan met de nieuwe 7 traps DGS bak. Gezien de leverijd (ruim 4 maanden in mijn geval) zal het echter nog even duren voordat ie voor de deur staat.

Algemeen:

Over het algemeen is de Ford Focus een prima auto. De auto is best wel ruim te noemen en hoewel ik nu de basisvariant rijd, is ie toch redelijk compleet uitgerust (airco/radio standaard).

Over ruimte achterin valt ook niets te klagen. Zelf ben ik ruim 1.9 mtr lang en kan goed achterin zitten. Kofferruimte is ook ruim voldoende.

Groot pluspunt van de Focus is en blijft zijn weggedrag. Snelle bochten zijn geen enkel probleem zonder dat ie hard is geveerd. Mijn vorige auto (Seat Ibiza) kon je ook zo hard de bocht in gooien maar was een stuk strakker geveerd wat op den duur ging vervelen.

Het interieur oogt wat goedkoper dan bijvoorbeeld de VW Golf. Wat meer gebruik gemaakt van hard plastic en het geheel oogt wat drukker.

Tot het moment dat mijn nieuwe lease auto wordt geleverd zal het geen straf zijn de Focus te rijden.

PROBLEMEN

Geen enkele

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.