Ford Fiesta 1.3i McGregor Collection (2000)

autoreview

Ford Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.3i McGregor Collection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst117.080 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Familie stuk

  • 102.000 km

Eerst een stukje geschiedenis van mijn fiesta. De auto is in 2000 door een oud vrouwtje uit drachten aangeschaft. Zij heeft er in 4 jaar tijd 35000km mee gereden. na die 4 jaar heeft mijn opa hem van haar gekocht. van 2004 tm 2008 heeft hij er met veel plezier en zonder problemen in gereden. in 2008 heeft mijn moeder hem van hem over genomen met ong 80000km ervaring. Sinds zij hem reed heeft de auto een naam. Brum.

Sinds 16 mei, de dag dat ik mijn roze pasje in ontvangst nam staat brum op mijn naam. Je kunt dus wel stellen dat het een echt familie stuk is geworden.

Nu even wat meer over de auto zelf. Het betreft een Fiesta 1.3i McGregor Collection uit 2000. de auto is goed uitgerust met electische ramen, airco en een keurig nette fabrieks radio (6000CD). Alles werkt nog aan de auto en hij ziet er nog erg goed uit. alleen in de rand van de wielkast rechts achter zit een klein onopvallend roestplekje, maar ik weet dat het er zit en het iriteerd me enorm.

-interieur-
Het interieur is in één woord GRIJS en als het niet grijs is, is het zwart. maar alles zit waar je het verwacht en vertoont nog geen slijtage. het is zelfs redelijk slim vormgegeven. het dashboard is bijvoorbeeld hol aan de passagiers kant.

-motor/versnellingsbak-
qua betrouwbaarheid niks op aan te merken. in 116000 km 1 klein probleem en dat was met 35 euro opgelost. De stationairregelklep was vervuild, waardoor het toerental soms op 5000 bleef staan.

het vermogen houdt niet over, zeker niet met de airco aan en meer dan 2 man er in. Dan moet ie hard werken en is doortrekken in de versnellingen echt noodzakelijk om er een beetje gang in te krijgen. Wel is het een hele soepele motor, met zijn max koppel al bij 2500 tpm pakt hij goed op vanuit lage toerentallen. Lage toeren tallen draait ie ook beter dan hoge, boven de 3000 tpm klinkt hij als een betonmolen met stenen er in. De pret is ook over bij 5000 tmp. Volgens het boekje mag hij 5450 hebben, maar dat heeft echt geen zin en het klinkt dan alsof je hem serieus kapot aan het maken bent.

De versnellingsbak is redelijk vaag en hakering, maar het kan er mee door. Alleen de achteruit laat zich soms moeilijk of met veel geknars inleggen.

-onderhoud/problemen-
Daar kan ik heel kort over zijn, naast het probleem met de stationair regelklep is er in 116000 km nog maar 1 ander probleem geweest en dat was een gebroken veer links voor, dat was bij ong 90000km. maar ook dit was met een eurotje of 200 ook weer verholpen. Dus er gaat weinig stuk en als het stuk is is het niet duur.

De auto krijgt altijd keurig optijd zijn beurten en het verbruik in 1 op 14 á 1 op 15. Sinds de auto in mijn bezit is maakt hij erg veel kilometers 2500 tot 3000 per maand. De meeste van deze kilometers zijn op de snelweg. Tot 130 op de teller blijft het verbruik keurig onder de 1 op 14, maar daar boven stijgt het snel. Je rijdt dan ook zo ongeveer plankgas. De top is namelijk 155 op de teller.

Deze maand ga ik voor een grote beurt en laat ik naar de bougies kijken, die zitten namelijk vastgerot. Een bekend probleem bij de 1.3 kent motoren. De auto loopt nog goed, maar ze moeten toch maar eens vervangen worden.

Ik hou jullie op de hoogte en foto's volgen nog!

Hij gaat weg..

  • 117.080 km

Foto's gaan er niet komen, want hij gaat er uit! na wikken en wegen word het waarschijnlijk een mitsubishi carisma. met veel lange ritten en de toch wat krappe binnenruimte besloten dat hij weg moet. het doet wel een beetje pijn. Hij is nog niet verkocht, maar wel te koop.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.