Ford Fiesta 1.3i Century (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.3i Century |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 42.500 km |
KM-stand laatst | 42.500 km |
Eerste wagen
- 42.500 km
Deze Ford Fiesta heb ik particulier gekocht als eerste wagen er stonden toen 42500 km op hij was toen al 11jaar oud maar met weinig km's kon het niet mis gaan. Ik heb deze aangekocht aan een prijs van €2000.
Veel opties heeft hij niet, ik moest het stellen met centrale vergrendeling elektrische ruiten/spiegels en elektrische vooruit verwarming.
Hier was ik toen heel blij om dat ik niet zoals iedereen in de winter moest krabben aan die vooruit.
43000km
Na 500km te hebben gereden merkte ik algauw dat er iets niet juist was met de remmen.
Heb hem dan binnen gedaan bij mijn dealer ook onderhoud bij gedaan, omdat ik wist dat het al een jaar geleden was dat hij een onderhoud heeft gehad.
Ik had het juist de schijfremmen en blokken waren totaal versleten. De dealer zei me dat het zelfs gevaarlijk was dat ik zo over de openbare weg reed. algoed was dit dus achter de rug. Ook ruitenwissers vervangen door die van BOSCH.
53000km
Na een half jaar 10000km gedaan en rijd nog steeds goed geen rare dingen meegemaakt. Ik heb wel na 7000km een halve liter olie moeten bij doen nadat ik het oliepeil controleerde. En de binnenspiegel moeten plakken die viel er gewoon af tijdens het rijden.
Het was tijd voor een onderhoud dus is hij langs geweest bij de dealer. Er waren geen opmerkingen dus alles is goed.
63000km
Na een jaar nu net terug van de vakantie, Ik heb mijzelf winterbanden aangeschaft voor deze wagen omdat ik op reis ging met mijn vriendin naar Polen. Een reis van 1450km heen en daarna nog eens terug.
Heb 1450km op 12,5 uur gereden, dus vaak door Duitsland was het Vol-gas. Ik heb toen 4keer moeten tanken met een bak van 40liter. Dat baatte mij wel zorgen de wagen verbruikte 1/10. Het Comfort in de wagen is ook niet alles heb de stoel wel 20keer verzet als ik aan het rijden was om een goede zithouding te vinden.
Wat me wel opviel is dat deze wagen vastplakt aan de grond hij is echt vinnig in de bochten en kraakt of piept nooit.
In Polen zelf veel last gehad van sneeuw en temperaturen van -20°C, maar dat maakte precies niet veel uit voor de Fiesta het was altijd starten en rijden.
Door veel mijn ruitenwissers gebruikt te hebben heb ik geleerd dat deze ook makkelijk instelbaar zijn van 1-20sec.
Heb doordat vriesweer wel mijn deurslot geforceerd waardoor deze nog onmogelijk was te openen. Dus altijd via pasagiersdeur alle deuren openen. Weer na 7000km olie bij gedaan dit zou blijkbaar niet abnormaal zijn zei de dealer. En ook eerste Groot onderhoud van de wagen.Geen bijzonderheden mijn trommelremmen achteraan lekten wel beiden een heel klein beetje en hebben dan de stangen vervangen.
Nu moet ik pas terug bij 78000km.
68000km
Na nog eens 5000km te hebben gereden is mijn kofferklepslot ook vastgelopen. Ik moet deze wel dagelijks openen voor mijn werk. Bij de dealer geweest en vertelde mij dat het altijd een gedoe is geweest met die sleutels van Ford. Dus kofferklep laten maken.
76500km
Nogmaals olie bij gedaan na 7000km.
En middengedeelte van de uitlaat was volledig door. Veel lawaai en algauw langs de garage gereden voor een andere te plaatsen. Dit was op 1uur geplaatst en niet duur. Over 2000km gaat hij weer op onderhoud maar dan denk ik mezelf toch een andere wagen aan te schaffen.
Kortom altijd door de APK zonder problemen.
Heeft me nooit in de steek gelaten altijd starten en rijden.
Het zal misschien de Ford Fiesta van 2009 met 1.6tdci 90pk worden, maar ik twijfel nog steeds.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.