Ford Explorer Limited (2000) #2

autoreview

Ford Explorer Limited (2000)

Signalement

UitvoeringExplorer Limited
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf73.149 km
KM-stand laatst161.674 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

So far , so good ...

  • 161.674 km

Nadat de kinderen de kinderwagen waren ontgroeit vond vaders , dat de Stationwagen na 4 jaar de deur uit kon en het tijd werd voor iets leuks ...
Niet dat de Nissan niet beviel , integendeel ; zeer betrouwbaar en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten , maar vaders was inmiddels aangestoken door het Ami-virus ...
Ik wilde een amerikaanse terreinwagen / SUV !

Het moest een praktische auto zijn , veel ruimte voor het gezin , handelbaar ( want ook moeders moest er af en toe in rijden ) en voorzien zijn van alle luxe die de Nissan ook had ...
Na veel huiswerk gedaan te hebben , lezen van gebruikersreviews op het net , rondvragen bij kennissen , afgaan van meetings en her en der een proefrit was de keus gevallen op een Ford Explorer .
Liefst een Limited uitvoering en zwart van kleur .
Strenge voorwaarde was dat de historie van de auto bekend was , omdat ikzelf niet zo'n sleutelaar ben .
Met name de historie en de kleur viel niet mee , heeft me al met al een half jaar gekost op mijn zoektocht naar de ideale SUV .

Uiteindelijk heb ik de Ford gevonden bij Marc Ravenstein USA cars in Oss .
Na wat e-mailverkeer en heen en weer bellen , de stoute schoenen aangetrokken en een proefrit gemaakt ...
Ik was verkocht !
Gauw moeders gebeld en duidelijk gemaakt dat dit toch wel de auto was die ik zocht .
Deze was het gespeur en gezeur al zat en stemde mee in .
Voor de Nissan een goed bod gehad en dezelfde dag nog gekocht !
Nu moet ik zeggen dat de complete historie van de Ford , het bod op de Nissan , de uiterst prettige omgang met de verkoper de doorslag hebben gegeven .
De auto zou een nieuwe APK bij aflevering krijgen , grote beurt en in de was worden gezet .

Mijn beide zoons waren zeer enthousiast en stonden te juichen toen vaders de straat in kwam rijden .
Moeders was ontstemd want ze vond hem veels te groot !
Die mening was na een week verdwenen , waarbij de het overzicht rondom zeer waardeerde , ook had ze geen last meer van bumperklevers ...

Voor de rest rijd de Ford heerlijk .
Het zicht voor en rondom is geweldig , mede door de hoge zit .
De besturing is lekker direct , de zit comfortabel en de automaat en motor zijn goed op elkaar afgesteld .
Verbruik op benzine is 1:8 , op gas 1:6 .
Ik rij meestal 110 km/h op de cruise control .
Op vakantie is niks te gek en kan alles mee , de bagageruimte is gigantisch !
Overhellen in de bocht vind ik wel meevallen .
Verder heeft deze auto alles wat je hartje begeert , comfort te over dus .

Nu moet ik er wel bijzeggen , dat ik een garage ( Garage Trouw te Heenvliet )heb gevonden , die zich met hart en ziel inzet om ons onbezorgt rond te kunnen laten rijden .
Eentje die met je meedenkt en waar de klant echt koning is !
Nog een laatste dingetje ...
De auto komt uit Duitsland , bouwjaar 2000 , Nederlands kenteken 2004 .


Even wat cijfertjes :

73.149 km / 03-05-2006 :
Bij Marc Ravenstein USA cars auto aangeschaft
Bij aflevering grote beurt + gepoetst .
Remblokken rondom vervangen .


73.607 km / 12-05-2006 :
Bij Allround LPG te Hekelingen .
Vialle LPi installatie 83 ltr ingebouwd .
Incl. flash-lube systeem .
Huurauto + volle tank .

Goede zet , want 80 ltr benzine aftikken elke keer was wel pijnlijk !
Wel eerst goed huiswerk gedaan of het rendabel was , maar rij +/- 25.000 km per jaar , dus dat zit wel goed .
De LPG-tank zit op de plaats van het reservewiel , onderbouw dus en geen verlies van de bagageruimte .
Er kon een 110 ltr ringtank onder , maar dan stak deze 2 cm uit , dan maar niet , het oog wil ook wat tenslotte .
De ringtank is effectief +/- 70 ltr .

76.384 km / 23-08-2006 :
Nieuwe voorruit , linkerspiegel en schakelaar .

Een vrachtwagenchauffeur had zijn deuren van de container niet goed vergrendelt ...
Behalve een hoop schade , stress van ondertekende en een verloren dag vakantie , is alles geweldig opgelost en verholpen door Garage Trouw in Heenvliet !!!

94.983 km / 21-03-2007 :
APK-keuring + grote beurt .
Extra => Fuseekogel li / re .
Lampje linksvoor stadslicht .
Carterring .
Rolhoes + armsteun .

De armsteun en rolhoes van de bagageruimte waren gesneuveld tijdens de verhuizing .
Met de achterbank neergeklapt , heb je een ballzaal tot je beschikking !

117.911 km / 21-03-2008 :
APK-keuring + grote beurt .
Extra => Set ruitenwissers .
4 nieuwe banden .
set remblokken .
remschijven afdraaien .

Voor banden scheelt het als je een beetje rond belt ...
Gaan +/ 55.000 km mee ( ik rij er niet mee in het terrein ) .

135.560 km / 12-01-2009 :
Eletronisch laten checken met inlees apparatuur .
Storing motormanagement , verstuivers verstopt .

Me eigen schuld , had de benzinetank zo goed als leeg gereden .
Had een vuile tank .

140.257 / 21-03-2009 :
APK-keuring + grote beurt .
Extra => Hoogteregelaar aangepast .
Nieuwe accu .
Uitlaat gelast ( klein gaatje ) .
Dashboard lampjes vervangen .
Nieuwe bus flash-lube .
Set remblokken achter .
Remklauwen gangbaar gemaakt .
Spiegelglas rechts .

Dit is de 2e accu sinds aflevering .

158.281 / 19-03-2010 :
APK-keuring + grote beurt .
Extra => Nieuwe bougies .
Nieuwe multiriem .
Carterring .
Nieuwe stabilisatorstang rechts en links voor .
Set remblokken voor .
Hoodlifters motorkap .

Stabilisatorstang vernieuwen ...
En ik maar denken dat deze auto onverwoestbaar was , hahaha !
De hoodlifters voor de motorkap zijn niet op voorraad , zijn besteld .
Als je amerikaan rijd moet je soms op onderdelen wachten ; geen probleem !

158.750 / 23-03-2010 :
G-3 aanvraag bij RDW .

Kwam erachter dat de gemonteerde LPi-installatie een G-3 typegoedkeuring had .
Via Allround LPG te Hekelingen de zegen gevraagd van Vialle .
Papierwerk duurde 3 dagen .
Daarna alles opgestuurd naar de RDW en na 2,5 week de nieuwe papieren binnen .
Scheelt toch weer centjes per maand !

159.000 / 25-05-2010 :

Nieuwe hoodlifters gemonteerd .

Het is weer veilig onder de motorkap .

Nog steeds so far , so good ...
De kosten vallen mee en is het plezier heel erg groot .
Toch is het na 4 jaar weer gaan kriebelen en gaan we binnenkort afscheid nemen van de Ford .
Het Ami-virus is heftiger geworden , want vaders wil een V8 !
De zoektocht is begonnen naar een Chevy Suburban ...

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens