Ford Escort Wagon 1.6i Limited Edition (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Escort Wagon 1.6i Limited Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 600.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een review over onze oude escort.
We moesten een andere auto kopen, door dat onze oude escort steeds vreemder begon te doen. Problemen met de zekeringskast, zo erg dat we de auto konden laten lopen zonder de sleutel in het contact te doen. Daarom gezocht naar een vervanger en dat werd dus weer een escort, maar dan de nieuwe versie.
De auto reed heerlijk, het steur gaf zeer goed door, hoe het wegdek was. en liep uitstekend, een hele verbetering ten op zichte van de oude.
Motorisch was er niet veel veranderd. Het was nog steeds een Zetec 16 klepper met 90 PK. Door de techniek is de motor wel een stuk stiller geworden. Ook het verbruik bleef ongewijzigd, 1 op 10 werd gehaald, maar soms met moeite 1 op 12. We reden veel kleine stukje en hij moest vaak stationair lopen, dat komt het verbruik niet ten goede. Veel mensen klagen erover dat Ford bezine motoren niet snel zijn en erg weining koppel hebben, dat klopt wel, maar ik vind dat je een Ford moet leren kennen. Je kunt lekker met het ding scheuren, maar hou hem op toeren.
De uitrusting was behoorlijk, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voor, sunroof, mistlampen voor en achter. Wij hebben altijd een auto gehad met weinig luxe.
Uiterlijk van de auto was niks op aan te merken, je kon niet zo snel zeggen dat hij een kleine 11 jaar oud is. Alleen als je goed ging kijken, dan kon je het zien. Wij hebben gelukkig geen last gehad van roest.
Helaas heeft deze auto moeten wijken voor een Ford Focus.
PROBLEMEN
In het begin spontaan afslaan van de motor, bij een koude motor. Opgelost door de motor in het begin 1500 TPM te laten lopen, i.p.v. 800 TPM.
Maar de gebreken kwamen later.
- Rubbers versleten
- Schokbrekers vaak laten vervangen
- Compleet nieuwe uitlaat onderlaten zetten
- Krakend geluid als je een drempel over ging, werd later steeds erger
- Voorkeur radio zenders spontaan weggevalen, vermoed dat er problemen zijn met de accu
- Nieuwe startmotor
De kosten werden steeds hoger. Voor een APK inclusief onderhouds beurt was je al snel tussen de € 500,- en de € 700,- kwijt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.