Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2018)

autoreview

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2018)

Signalement

UitvoeringEcoSport 1.0 EcoBoost 125pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst18.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Daar is dan de Ford ecosport 2018!

  • 15 km

Wauw, de eerste kilometers met de nieuwe ecosport gemaakt dit week eind. 2x Wauw zeg ik. Het is een compleet andere auto dan zijn voorganger met dezelfde naam.

Mooie neus. Oogt dikker en breder. Stoere velgen.
De titanium look doet het goed (bij deze versie was nog wel het reservewiel op de achterdeur te bestellen).
Fraaie auto om in te zitten. Prima stoelen prachtig interieur en goed werkende digitale interface met muziek, dab radio en navigatie.

Maar het meest opvallende en verrassende is de technische voortuitgang. de 6 bak met de befaamde motor.
de verbeterde geluidsisolatie. Super strak sturen.strakkere vering met de juiste demping.stuk minder overhellen in de bocht.

Kortom van een heel ander kaliber deze 2018 ecosport.

Op naar de 2000km voor de volgende impressie.

ford ecoprort 2,0

  • 3.000 km

de eerste 3000 km zitter er op. het blijf een heerlijke auto. ook de wekelujkse ritjes van zeeland naar rotterdam zijn heerlijk . echt puur autorijden.

ter vergelijking ik mag zakelijk lexus rijden en hoewel het 2 absoluut verschillende autos zijn is het rijplezier in beide autos van hetzelfde nivo !!

qua sturen evenaart de ecosport het suren in de lexus 300h !! dat is toch wel een opvallende prestatie hoor. natuurlijk rijdt een suv koets anders dan een slick sedan maar daarom heb je ook vesrchiillende
de autos. wat ook opvalt is hoe soepel de motor en de 6bak combinatie werkt en tussentijdste versnellingen gaan met zo een gemak.

benzine verbruik technisch zet de comninarie mooie getallen neer.
duidelijk 10 a 15 % zuiniger dan de 5 bak in het vorige (2014)
ecoport model.

de vakantie naar bretagne komt er aan. 2000 km op autoroute en 500 a 800 op b wegen in de punt van bretagne. ik kijk er naar uit.

is er dan niets wat een beetje tegenvalt ? ja hoor dat is er toch. niet de auto de mmotor of het rijden ook niet de bouwkwaliteit.
ford euopa heeft toch een foutje gemaakt. de ecosport 1.0 met 125 pk heeft een trekgewicht van om en nabij de 1000 kg. maar ja !! je voelt hen al aankomen. niet op de uitviering met reserve wiel op de achterklep. waar dat wel zo was in de mijn vorige ecopsprt met reserve wiel daar kon gewwon de trekhaak achterop met resrrve wiel op de deur.
maar nu het 2018 model die ook nog eens beter en strakker geveerd is en technisch hetzelde is zowel met als zonder reserve wiel heeft ford het gepresteerd dit niet goed voor elkaar te hebben.

olie dom feitelijk. verkopp je een suv die je ook so marketiert dus rij er mee off road zeg maar dan kun je zelfs geen aanhabgertej of vouwwagentje trekke. en dat in het land (NL) waaar de caravan en aan hanger dichtheid de grootste is.

bij deze een oproep aan fird europa en nederland : maak dit alsnog in orde voor je klanten Ford !!!

tot de volgende keer

ecosport continued

  • 9.000 km

Even een uodate van het rijden met de laatste nieuwe ecopsort. inmiddels 9000km op de teller met goede mis van stadsverkeer , middel land (tot 75km) en lange ritten op vakantie in frankrijk met tolweg en secundair landelijke wegen en de nodige stadjes.

de rijervaring en rijgenoegen is nog steeds top. prima stoelen ook na langere ritten. het verbruik is consistent rond 6.9 liter per 100km. gemiddeld.

ik ben blij met de extra opties als voorruitverwarming , stoel- en stuurverwarming.

en we zien de ecospirt nu wat vaker. zeker de two tone uitvoeringen smoeken leuk. pittig karakter hoor.

stiekum denk ik toch ren beetje aan tuning (in mijn geval simprl andere software) voor wat extra pk en koppel. niet dat je dat mist
maar omdat het kan.
kortom nog steeds een aanrader , deaze kleine broer van de kuga met in mijn geval een leuk 5de wiel achterop de achterdeur.
(en daar doet het gemis van een trekhaak die met wiel achterop niet mag niks aan af).

1,5 naar in de ecosport 2018

  • 18.000 km

De Ford Ecosport bewijst zich.Elke dag en rit weer.
Het sturen blijft zijn beste punt. Lekker motortje en mooi rustig en still, zowel binnen als erbuiten.

Brandstofverbruik is prima zeker tov de vorige 5bak versie die ik hiervoor had. Nu gemiddeld 6,5l per 100km. En dat is stadsverkeer en kortere ritten op Grote weg in Nederland en vele km in Frankrijk (mix tolweg en landelijk).
Op de tolwegen gem. 120-125 km per uur.

Hoewel niet de grootste SUV kan er touch verrassend veel mee.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens