Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 31.200 km |
Twee jaar PROBLEEMLOOS!
- 20.000 km
De auto is nu twee jaar in gebruik. Er is in die periode nooit een probleem geweest. Zelfs niet iets kleins of wat dan ook. Géén olieverbruik en minimaal koelvloeistofverbruik. Iedere keer is het weer een genoegen om de EcoSPORT te gaan rijden. Deze ST-line is prima uitgerust, met onder meer stuurverwarming, voorruitverwarming en stoelverwarming (zit in het zgn winterpack) en dat is de afgelopen weken met vorst en sneeuw heel waardevol gebleken.
De auto is voor zijn klasse een echte rijdersauto. Trekt heel behoorlijk op en heeft uitstekende wegligging. Ford kan er met enige trots op terugkijken wat ze hier hebben neergezet.
Er is na 20000 km nauwelijks of geen slijtage te ontdekken binnenin of buiten aan de auto. Remmen en schijven zijn nog prima en ook de banden zullen nog heel lang meegaan. De 2-jaar beurt die net achter de rug is heeft niets bijzonders aan het licht gebracht.
Enige kritiekpunt op de auto is een (on)behoorlijk benzineverbruik. Door de corona-sh*t heb ik veel meer korte ritten gereden dan de verwachte langere. Mede daardoor is het huidig verbruik zo ergens rond 1:13.
Verder is upgraden van de navigatie een behoorlijk drama bij Ford. Het SYNC3 systeem is wat dat betreft zeer gebruiksonvriendelijk. Toen ik de auto in gebruik nam was de kaart al 2 jaar over datum. Uiteindelijk heb ik met veel moeite en met hulp van het Focus-forum een wat recentere kaart erop kunnen zetten. De Ford-site zélf laat het volledig afweten op dit vlak. Eigenlijk wel schandalig voor zo'n grote organisatie.
Doordat mijn eerdere account is opgeheven heb ik de eerdere review van deze EcoSPORT niet kunnen bijwerken. Onder de link https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/ford-ecosport-1-0-ecoboost-125pk-st-line-2019/ is deze nog te vinden voor degenen die erin geinteresseerd zijn.
EERSTE (HEEL) KLEINE PROBLEEM
- 23.500 km
Eerste keer dat er iets misgaat. Zaterdag door de wasstraat gegaan (antenne er natuurlijk af). Na terugplaatsen van de antenne werkt de audio niet meer. Als ik aan de volumeknop draai blijft deze op 0 staan. Verder functioneert alles normaal. Auto afgesloten en paar minuten gewacht: nog steeds geen geluid, ongeacht op welke bron ik de audio zet.
Volgende ochtend: geen enkel probleem meer, alles werkt weer als voorheen.
Vraag is nu: is er een korte hik doordat de antennevoet mogelijk even een soort sluiting heeft gemaakt?? Maar dan zou er een zekering moeten zijn doorgeslagen en dat is kennelijk niet het geval.
4 JAAR OUD, NOOIT EEN (ECHT) PROBLEEM
- 31.200 km
Dit stukje schrijf ik alleen om de voortgang weer te geven. In zo'n twee jaar tijd heb ik met de EcoSport iets meer dan 10K km's gereden. Niet erg indrukwekkend. Dus niet meer dan logisch dat de auto absoluut geen problemen heeft gegeven. Bij de laatste beurt (2 weken geleden) zijn er nieuwe voorbanden onder gegaan. Oorspronkelijk zou de auto na 4 jaar uit de (private) lease gaan, maar hij bevalt ons eigenlijk uitstekend dus we hebben de lease 2 jaar verlengd.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Ford Ecosport 1.0 125pk EcoBoost Titanium | Afneembare trekhaak | Parkeersensoren | Navigatie | CarPlay
- 2019
- 41.556 km

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost Connected |Apple Car Play /Android Auto | Airco | 16"LM
- 2020
- 67.404 km

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost Trend 125pk Ultimate | Cruisecontrol | Navigatie | Parkeersensoren
- 2019
- 65.772 km
Lees ook

Back to Basics: Ford Ecosport

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost - Citroën C3 Aircross - Vergelijkende Test

Dacia Duster TCe 125 4x4 - Ford Ecosport 1.0 Ecoboost - Test

Ford Ecosport (2017) - Test

Mitsubishi Colt is terug: goed voorbeeld doet goed volgen
