Ford 7.5 v8 (1979)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 7.5 v8 |
---|---|
Versnellingen | 3, Automaat |
Bouwjaar | 1979 |
Jaar van aanschaf | 1997 |
KM-stand laatst | 24.000 km |
De aanschaf
- 24.000 km
Het is augustus 1997 en ik heb besloten mijn Alfa 33 QV in te ruilen voor een kleine amerikaan. Ik mis de automaat, het rijden op LPG (de Alfa rijdt 1 op 8 en wil alleen super)en het comfort. Aangekomen bij een handelaar in de omgeving van Eindhoven tref ik naast de beoogde kleine Oldsmobile ook een Ford Thunderbird aan. Het is met de beste wil van de wereld geen kleine amerikaan te noemen, maar toch ben ik verkocht. Ik laat een LPG installatie inbouwen en na mijn vakantie haal ik de auto op.
Wanneer ik naar huis rijd, een rit van ongeveer 180 kilometer, begint de auto een paar honderd meter van huis vandaan te sputteren. Twijfels over de juistheid van mijn keuze ontstaan; is de auto al op dag één kapot? Bij controle van de gastank blijkt deze leeg te zijn! Het verbruik komt uit op 1 op 3,75 met een volle tank (48 liter) kun je dus net 100 mijl rijden.
De auto is nog geen oldtimer, dus er moet ook wegenbelasting betaald worden en wel 1000 gulden per drie maanden. Met ongeveer 30.000 kilometer per jaar wordt het dus een dure hobby. Het plezier wat de auto biedt maakt echter veel goed en dus wordt het een blijvertje.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten1
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan

Italiaanse Aehra vindt Europese partner voor accu’s

Zo lang gingen deze zeven auto’s mee
