Fiat Punto 1.2 Go! (2001)

Fiat Punto
Fiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat Punto - interieur

UitvoeringPunto 1.2 Go!
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2002

Ik heb mijn Punto aangeschaft feb. 2002 hij was in aug. 2001 op kenteken gezet het is een Go zonder stuurbekrachtiging,ik ben er zeer tevreden mee hij is niet snel (heb vroeger 4 A112 Abarth 70 HP gereden) wel zuinig en zit heerlijk ook ben ik tevreden met de wegligging wat ik zelf denk dat het komt omdat er geen stuur bekrachtiging op zit.
Een maal zijn alle lampjes gaan branden onder het rijden bij km stand 2500 en dat heeft ie een half uur vol gehouden na het contact af hebbende gezet en toen opnieuw gestart nooit meer problemen gehad.
Normale onderhoudsbeurten gedaan bij een voormalige FIAT dealer, voor een normale prijs en persoonlijke bediening.

Problemen?
Bij 48000 km nieuwe remblokken en 2 nieuwe schijven op gezet je voelde ze bij het remmen.
Bij 54000 km een nieuwe start motor €240, had 5 weken tevoren bij een wolkbreuk door 30 cm water gereden in de vakantie heeft ie 2 weken stilgestaan en vanaf dat moment, niks duskortsluiting dus ik weet niet of dat het door het water komt of door slecht materiaal.
OOk m`n ruitenwissers haperde bij de terugval en interval,mijn probleem op de Punto forum geplaats en dezelfde dag antwoord en oplossing ontvangen,te veel vet waardoor de sleep kontakten moeilijk kontakt maakte,schoon gemaakt en werkt weer perfect.
Zelf rijd ik al 34 jaar Fiat en ben altijd gek bevonden,maar ik heb maar in die jaren 1x stilgestaan, een verbrande bobine van m`n Tempra, ook weet ik dat sommige vooroordelen kloppen, maar dat geld voor elk merk ook de Duitse,als je probleemloos wilt rijden moet je een Toyota kopen die is veel beter maar ik vind dat daar geen emotie vanaf straalt met alle respect voor het merk.
Mijn volgende wordt weer een Fiat alhoewel ik altijd bij andere merken ook ga kijken maar kom toch elke keer op FIAT terug,tot frustratie van m`n vrouw.

3,5