Fiat Punto 1.2 16v ELX (2001)

autoreview

Fiat Punto 1.2 16v ELX (2001)

Signalement

UitvoeringPunto 1.2 16v ELX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Fiat Punto 1.2 16V is onze 2e Punto, hiervoor hadden wij een Punto 55 SX. Op zich beviel deze ons prima, echter het vermogen viel tegen. De Punto waarin wij nu rijden, is vele malen sneller en zuiniger. De 16V heeft ruim voldoende vermogen om goed in het verkeer mee te komen en veilig een inhaalmanoeuvre te wagen..
De auto is ruim genoeg van binnen, onze hond kan makkelijk mee (flink formaat Herder) en met boodschappen is het nooit een probleem. Het design vinden wij prachtig en wij krijgen vaak leuke reacties,(Oranje metalic met spoilers). Verder voelt de auto solide en degelijk aan. De standaarduitrusting is ruim voldoende, in tegenstelling tot andere merken, waarvoor je veel meer moet betalen. Verder hebben wij absoluut geen problemen met onze Punto.
Kortom een fijne auto om in te rijden met mooi Italiaans design.



- 22-10-2005 Update:
km: 62.000km



Nog steeds een heerlijke auto, deze gaat voorlopig nog niet weg.Het verbruik : 1:17,5 makkelijk haalbaar !!!! In de tussentijd 1 storing geweest, de gehele klokkenwinkel is vervangen, deze gaf na een paar keer stotteren geen tankinhoud en snelheid meer aan.
Was wel een behoorlijk dure grap, 450 Euro!

Verder alleen het normale onderhoud, nieuwe bandjes en uit voorzorg de distributieriem vervangen.

Op naar de 100.000 km!!





- 16-01-2007 Update;
km: 73.000 km



Het verbuik is nog steeds het zelfde, eerder zuiniger en dan richting de 1:18.
Helaas een mankementje: De Punto begon wat in te houden, met name bij het opschakelen. Snel naar de dokter geweest (Autobedrijf Bruin en van Kesteren in Heerhugowaard) waar wij direct en vakkundig werden geholpen, de computer werd uitgelezen, waaruit bleek dat de derde cilinder niet mee deed, maar een echte oorzaak kwam niet aan het licht. Toch is de bougiekabel vervangen van de derde cilinder en het probleem is voor alsnog verholpen. Viel gelukkig....hopen.. we mee.
Voorlopig blijft hij dus nog even bij ons, al is de Grande Punto wel erg mooi en roept ie ons wel steeds als we in de showroom lopen.
Komende zomer naar Italie en deze maar twee weken uitproberen........!


- 10-07-2008 Update;

83.000 km

Weer eens een update, behalve wederom het zelfde probleem als eerder beschreven.
nl. een defecte bougiekabel. Maar deze eenmaal vervangen, niets aan de hand en rijdt de Punto weer heerlijk. Verbruik ligt zo'n beetje tussen de 1:17 en 1:18, heeft te maken met de winter.... En met de huidige brandstofprijzen is dit niet zo verkeerd. En ondanks dat we de Grande Punto zo mooi vinden, kunnen we deze punto toch niet wegdoen. Het blijft een heerlijke auto om te rijden en het design blijft mooi.

PROBLEMEN

- Vocht in de rechtervoorkoplamp.
- Klokunit (km-teller etc ) vervangen.
- Bougie-kabel vervangen. (2X)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.