AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Daihatsu
  • Cuore
7

autoreview

Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2004)

Victor
  • Victor6
  • Review
22 september 2011 om 14:17
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 12V Kyoto
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf84.400 km
KM-stand laatst97.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Overstap

  • 85.000 km
  • 22 september 2011

Weinigen zullen de overstap maken van een GT turbo naar een cuore. geen 4wd, geen 270pk etc etc.

Reden is dat we meer rijden en dus een zuinige auto zochten. Ik houd van uitersten, daarom de goedkoopste wegenbelastingvrije auto gekocht en maar eens kijken hoe dat gaat.

Tot nu toe prima. Het is het meest kale model zonder stuurbekrachting, zonder gespoten bumers, 12 inch bandjes en ga zo maar door. De reden? Type Kyoto en Osaka zijn wegenbelastingvrij Tokyo, Nagayo en Sport niet.
Verkeerde zuinigheid? Voor het rijden zelf maakt het weinig uit. Ik heb er onmiddelijk een bluetooth autoradio ingezet want handsfree bellen is belangrijk voor mij. Verder heb je lol en maakt de 3 cylinder een leuke roffel (alhoewel geen subaru boxer...).
Om zuinig te rijden moet je natuurlijk wel opschakelen; ik merk dat ik onbewust in zn 4 blijf rijden omdat zn 5 erg lang is. Maar goed dat kan je de auto niet kwalijk nemen.

Voordelen:
- rijdt leuk en zuinig
- zeker vlot
- Interieur en dashboard saai maar ziet er kwalitatief beter uit dan aygo clan.
- ruim zowel voorin als achterin.
- makkelijke instap, lage tildrempel vd kofferbak

Nadelen:
- Grootste nadeel vind ik dat je heel erg rechtop zit. Ik ben 1,90 en je hebt hoofdruimte zat maar zou toch graag wat lager zitten (kijk bv tegen zonneklep aan).
- kleine tank die lastig vult, kleine kofferbak
- - wegligging gaat, maar waar kleine auto's soms leuk zijn in snelle bochten wil deze gewoon rechtdoor. Hij hangt wel erg.
- van buiten erg suf en met zwarte bumpers en 12" wieldopjes geen koppentrekker...

Wat ontbreekt:
T is een zeer kale auto. zo mis ik een klokje en toerenteller. De dashboardwissel met toerenteller gaat voor dit eerste type (met analoge kmstand teller) niet door. Ramen achter kunnen niet open. Stuurbekrachting zou inparkeren wel makkelijker maken. Achterin maar 2 gordels: voor mn kids zou middengordel handig zijn. Al deze dingen vind ik eigenlijk niet zo erg. Wat me wel stoort is de bestuurdersstoel: Niet in hoogte te verstellen en kan je niet in 1 handeling vooruitschuiven dus voor achterin moet je eigenlijk bijrijderskant nemen.

Onderhoud:
Hij is altijd bij de dealer onderhouden, kom in t boekje niets geks tegen en hij heeft net zn distributiewissel gehad. Ook de uitlaat. Die uitlaat gaat (andere reviews gelezen) niet lang mee, maar kost aan de andere kant ook weinig. Verder is alles nog als nieuw.

rij er meer mee dan ik dacht

  • 89.500 km
  • 5 maart 2012

Ik heb er inmiddels 5500 km mee gereden en ook eerste APK gehad. De auto valt helemaal niet tegen. Ik heb er wel wat lol in om m op tempo te krijgen en houden. Dat betekent een praktijkverbruik van 1:18. Gegeven rijstijl, winter en feit dat ik nog nooit een rit heb gereden van 100 km of meer (dus alleen korte ritjes) toch wel netjes.

Zoals eerder geschreven heb ik voor de meest basic versie gekozen omdat die wegenbelasting vrij is. Dan krijg je natuurlijk wel dat je dingen mist. Wat ik t meest mis:
- Achterdeuren. Regelmatig gaan de kids mee, de jongste moet in een stoeltje en das gewoon onhandig achterin.
- Middelste gordel. Ja t is niet breed. maar 3 kids gaat goed. helaas maar 2 in de gordel
- centrale vergrendeling. ok maar 2 deuren maar erg onhandig. Heb ook al es de sleutel er in laten zitten en afgesloten...
- hoogte verstelbare stoel
ik zit te hoog. ik ben lang en kijk dan tegen de dakrand. beenruimte genoeg, zelfs achter mij op de achterbank, maar stoel kan niet naar beneden
- bestuurdersstoel kan niet in 1 handeling ingeklapt worden om achterin te stappen. bijrijdersstoel wel.
- klokje. Heb ik zelf maar los gekocht.

Eigenlijk heel stom maar ik mis dus gewoon een aantal hele simpele dingetjes. een 4 deurs nagano oid heeft dat bv wel.

Veel andere dingen boeien me niets. Stuurbekrachtiging niet echt nodig, electrische ramen of zo ook niet.

In onderhoud nog weinig gehad. Bij APK hebben ze achterbanden vervangen. bleek 2 verschillende merken en dat mag tegenwoordig niet meer. Remmen blijven achter plakken soms, heb ik schoongemaakt. Voor zitten er trouwens niet geventileerde remmen op. allemaal heel eenvoudig.

Qua rijden gaat t dus vrij goed, ook bij 130 als je wil. Dan hoor je wel veel wind, bij bellen ga ik altijd 100 rijden.

Je merkt wel dat andere auto's er van uit gaan dat je een oud omatje bent. Iedereen gaat voor je langs, snijdt je af etc.

laatste commentaar: tank is erg klein en/of meter geeft snel leeg aan. ik rij echt tot onderaan en dan kan er maar max 25 liter in. dus elke 450 km tanken. Verder is het plaatstaal erg dun. De auto heeft daardoor snel kleine deukjes. Lijkt mn oude eend wel.

doet wat ie moet doen maar soms vlees nog vis

  • 96.000 km
  • 27 oktober 2012

Hij bevalt nog steeds goed. Goedkoper dan dit kan je niet rijden en je krijgt er ook nog eens een hele betrouwbare en van binnen ruime auto voor.

Wat mij eigenlijk t meest stoort is dat je voor het primitieve karakter van de auto niet een guitig uiterlijk terug krijgt. Bijvoorbeeld een oude panda of t vorige model cuore oogt gewoon leuker. Dit type is wat moderner gedesigend maar daardoor nu alweer gedateerd. En ontbeert het vrolijke van de vergelijkbare aygo. Hiet is niet grappig het is niet mooi het is niet nieuw het is niet oud het is vooral kwalitatief goed.

Want als t echt goedkoop moet dan verslaat deze cuore alle anderen in afschrijving onderhoud verbruik en verzekering, maar vergeleken met een nieuwe UP! of Picanto scheelt t ook niet zo heel erg veel en dan zijn dat toch net ff wat meer auto's.

Ik kijk dus stiekem wel eens wat verder, maar tegelijkertijd valt er weinig te mopperen want hij doet wat ie moet doen

verkocht

  • 97.000 km
  • 22 november 2012

Zoals je in de vorige ervaringen kon lezen was ik de kaalheid wat zat. Vooral de niet fijne houding achter t stuur door het niet kunnen instellen van de stoel.

Ik heb daarom de auto verkocht en een Cuore Premium uit 2008 gekocht. Wel de voordelen (zuinig, betrouwbaar), niet de nadelen (deze zit vol opties).

Deze Cuore heb ik verkocht aan een klein gezin. De auto heb ik nog helemaal nagekeken en daarbij een stuurkogelhoesje vervangen. De auto is verder technisch prima dus ik verwacht dat ze er nog veel plezier mee hebben.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0-12V Kyoto #2eEigenaar #Dealer Onderhouden

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Kyoto #2eEigenaar #Dealer Onderhouden

    • 2003
    • 181.307 km

    € 849

    1.0-12V Azure STUURBEKR,ELECTR  RAMEN. NW APK

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Azure STUURBEKR,ELECTR RAMEN. NW APK

    • 2006
    • 171.843 km

    € 1.250

    1.0-12V STi - APK 01-2022 - Beats the Bus!

    Daihatsu Cuore 1.0-12V STi - APK 01-2022 - Beats the Bus!

    • 2000
    • 83.240 km

    € 795

Meer Daihatsu Cuore occasions

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Een Daihatsu Copen? Daar heeft Ghisbert van Ginhoven, die sinds jaar en dag de rollenbank bedient,...

Lees meer
 

Daihatsu Cuore reviews

  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    12
    • 1 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2006)

    3
    • 9 september 2019
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    4
    • 27 oktober 2017
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    3
    • 16 februari 2017
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Kyoto (2005)

    12
    • 8 februari 2015
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2006)

    21
    • 17 april 2014
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V (2005)

    4
    • 5 juni 2013
meer reviews
Daihatsu Sirion 2 1.3 16V - 2007 - 341.870 km - Klokje Rond

Daihatsu Sirion 2 1.3 16V - 2007 - 341.870 km - Klokje Rond

110

Je kunt geen autofolder openslaan of er wordt wel beweerd dat een model past bij een ‘actieve...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    7
    • 23 december 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    3
    • 31 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    12
    • 1 augustus 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    1
    • 23 mei 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)

    4
    • 15 oktober 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Daihatsu toont vijf losgeslagen concept-cars

    Daihatsu toont vijf losgeslagen concept-cars

    25
    • 28 december 2020
  • Review
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    7
    • 23 december 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: Daihatsu met een vleugje De Tomaso

    De Vluchtstrook: Daihatsu met een vleugje...

    9
    • 13 december 2020
  • Review
    Daihatsu Charade 1.3i SG (1993)

    Daihatsu Charade 1.3i SG (1993)

    1
    • 7 december 2020
  • Autonieuws
    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan € 3.000

    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan €...

    49
    • 5 december 2020
  • Review
    Daihatsu Valéra 1.5 SXi (1999)

    Daihatsu Valéra 1.5 SXi (1999)

    2
    • 30 november 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: 60 jaar Daihatsu Hijet

    De Vluchtstrook: 60 jaar Daihatsu Hijet

    11
    • 8 november 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep