Citroën Xantia Break 2.0i 16V (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Xantia Break 2.0i 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 204.000 km |
KM-stand laatst | 248.000 km |
veerbollen + hydrauliek vervangen
- 209.000 km
Sinds de aankoop 15-01-2011 is de wagen prima bevallen. De auto is keurig onderhouden, heeft wel gebruikerssporen, krasjes etc. maar staat er verder strak bij. de 2.0 16V met 136PK bevalt uitstekend. Gemiddeld verbruik ligt op 1:10,7 en dat met een vlotte rijstijl. De vering was al een maand of 3-4 wat stuiterig, dus een afspraak gemaakt bij CITROTECH in Oldebroek (aangeraden door diverse mensen). Een meer dan prima service! tijdens het ontluchten constateerde Ronald nog dat de achterremmen aan vervanging toe waren, nog veel dank hiervoor. Nog meer dank voor de fijne auto die ik terugkreeg. Wat een verschil! Nu zoeven wij heerlijk comfortabel rond op de nieuwe bollen en olie.
4 nieuwe banden
- 204.000 km
aangezien de banden nog niet vervangen waren en nu 2mm of minder waren, was het hoog tijd om de xantia van nieuw wegdekcontact te voorzien. Veiligheid voor alles.
LHM lekkage bij achteras!
- 248.000 km
LHM lekkage onder de auto aangetroffen. Ik had al hele visioenen met revisies etc. Afspraak gemaakt bij CITROTECH in Oldebroek, en ik kon vanmiddag al terecht. Gelukkig viel het allemaal mee. Een afdichtingsmoer (voor activa aansluiting) bleek een defecte simmering te hebben. Ronald heeft deze vervangen, LHM olie bijgevuld en gecontroleerd (en ook de accu, waarvoor dank) en meldde dat dit onder SERVICE en GARANTIE viel. Waar vindt je dat nog tegenwoordig. Supergarage !
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.