Citroën Xantia 2.0i 16V Exclusive (2000)

autoreview

Citroen Xantia
Citroen XantiaCitroen XantiaCitroen XantiaCitroen XantiaCitroen XantiaCitroen XantiaCitroen XantiaCitroen Xantia - interieurCitroen Xantia - interieur

Signalement

UitvoeringXantia 2.0i 16V Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf64.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een BX en een Xantia met heel veel plezier gereden te hebben, dacht ik na 10 jaar en 220.000 km op de Xantia, toe te zijn aan een andere auto. Ik had deze keer iets meer te besteden dan de vorige keer, maar dat het weer een Citroën moest worden, stond buiten kijf. Het is een enorm wikken en wegen geweest tussen een gebruikte C5 of weer een Xantia. Uiteindelijk vond ik de Xantia toch mooier en de C5 te groot. Het werd de Xantia 2.016v exclusive, en ik heb er tot op heden geen spijt van. Het is nog steeds een mooie auto, een tijdloos model, wat mij betreft, met een enorm comfort voor zijn prijs.En we praten hier natuurlijk over de Exclusive, met alles erop en eraan.
Ik heb er tot nog toe één
akkefietje mee gehad, en wel, dat het airbagcontrolelampje bleef branden. Dit is netjes onder garantie opgelost.
Op deze auto zit ook het Hydraktief2 veersysteem, een systeem, dat zelf denkt, en zich via sensoren aanpast aan de snelheid van de auto en het toerental van de motor. Persoonlijk zou ik kiezen voor de hydropneumatiek, dat op de 1.6, 1.8, en de gewone 2.0 modellen zit, omdat dat toch wat meer het ’vliegende tapijt’ gevoel geeft. Maar ja, bij tweedehands auto"s heb je niet àlles voor het zeggen. Verder is, vergeleken bij de Xantia type1, de wegligging van deze type2 beter, helt hij minder over in bochten, stuurt hij op snelheid communicatiever en beter.
Kortom, deze auto bevalt heel goed, en ik zou hem aan iedereen aanbevelen. Dit is reeds mijn derde, tot nog toe probleemloze Citroën, en ik wàs al fan van de Xantia, maar ik ben het nu nog meer

PROBLEMEN

Een airbagcontrolelampje, dat bleef branden

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.