Citroën Xantia 2.0 Turbo CT Activa - Op de Rollenbank
Audi’s pesten
36 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Natuurlijk gooi je met een Xantia V6 in liefhebberskringen de hoogste ogen. Maar wie er een beetje over nadenkt, komt tot de conclusie dat de viercilinder turbomotor misschien wel de ideale krachtbron is voor deze auto. Bart Veldhuizen heeft er zo een, en het is nog een Activa ook; zo eentje die niet overhelt in de bochten. Maar aan dat bijzondere technische snufje heb je op de rollenbank helemaal niks. Vandaag mag de turbomotor zich gaan bewijzen.
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Signalement
Merk | Citroen |
---|---|
Model | Xantia Turbo C.T. Activa |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 27.063 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cc |
Maximaal vermogen | 110 kW / 150 pk bij 5.300 tpm |
Maximaal koppel | 235 Nm bij 2.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 65 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.524 mm / 1.755 mm / 1.380 mm |
Wielbasis | 2.740 mm |
Massa leeg | 1.401 kg |
Laadvermogen | 529 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.500 kg / 750 kg |
Banden | 205/60VR15Prijzen |
Topsnelheid | 213 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,4 s |
Brandstofverbruik | 9,9 l/100km |
CO2-uitstoot | 236 g/km |
Lezersreacties (36) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.