en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
36 reacties
Natuurlijk gooi je met een Xantia V6 in liefhebberskringen de hoogste ogen. Maar wie er een beetje over nadenkt, komt tot de conclusie dat de viercilinder turbomotor misschien wel de ideale krachtbron is voor deze auto. Bart Veldhuizen heeft er zo een, en het is nog een Activa ook; zo eentje die niet overhelt in de bochten. Maar aan dat bijzondere technische snufje heb je op de rollenbank helemaal niks. Vandaag mag de turbomotor zich gaan bewijzen.
Merk | Citroen |
---|---|
Model | Xantia Turbo C.T. Activa |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 27.063 |
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cc |
Maximaal vermogen | 110 kW / 150 pk bij 5.300 tpm |
Maximaal koppel | 235 Nm bij 2.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 65 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.524 mm / 1.755 mm / 1.380 mm |
Wielbasis | 2.740 mm |
Massa leeg | 1.401 kg |
Laadvermogen | 529 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.500 kg / 750 kg |
Banden | 205/60VR15Prijzen |
Topsnelheid | 213 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,4 s |
Brandstofverbruik | 0,0 l/100km |
CO2-uitstoot | 236 g/km |
Lezersreacties (36) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.