Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Business (2017)

autoreview

Citroen Grand C4 Picasso
Citroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 PicassoCitroen C4 PicassoCitroen C4 PicassoCitroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 Picasso

Signalement

UitvoeringGrand C4 Picasso BlueHDi 150 Business
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf48.792 km
KM-stand laatst55.233 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste Ervaringen

  • 55.233 km

Eind September 2019 mijn bijna 10 jaar oude P 5008 ingeruild voor een 3 jaar jonge Citroen C4 GP in business versie. Het is weer een 2ltr diesel geworden ivm mijn 1400 kg caravan. Nu met een echte 6-bak automaat, de robotbak wilde ik echt niet. Er zitten veel leuke dingen op en aan, TT navigatie, climate control, adaptive cruise control, lane departure warning, grootlicht assistent, massagefuncties op beide voorstoelen. Oh ja, keyless entry, je kunt de sleutel op zak houden, even de deurgreep aan de binnenkant aanraken en de auto gaat open, aan de buitenkant aanraken en op slot. Starten ook met sleutel op zak.
De automatische achterklep heeft ook een voetveegfunctie, maar dat gaat niet altijd soepel.
Automaat is erg fijn, de automatische start-stop wel even wennen, maar zodra je de rem loslaat slaat ie aan en kun je weg.
Verbruik de eerste 5k varieert van 4,3l/100km op de snelweg (110-125kmh) tot 6,3 l/100km als er veel stadsverkeer en stop/go is.
Erg wennen aan de vele knoppen op het stuur, CC on/off zit aan de binnenkant, de buitenste knoppen zijn de +/-.
De eerste rit dacht ik dat ik tijdens het rijden de CC uitgeschakeld had wat van de 100 ingesteld reed ik ineens 85 achter een vrachtwagen. Er voorbij, weer CC op 100 en een eind verderop weer terug op 90. Toen voelde ik de auto ook inhouden, bleek dus die adaptieve CC te zijn. Om dit inhouden te voorkomen moet ik wel eerder naar de linkerbaan, eerder dan ik met vaste CC zou doen. Voel me dan soms een rijd-in-de-weg voor de achteropkomenden.
De 2 grote displays geven veel info, maar ook veel licht. 's Avonds is dat erg storend; zit wel een nachtstand op, dan dimmen beide schermen en blijft alleen de snelheidsmeter en een paar indicaties aan. OK, maar als je dan bv het radiovolume verandert gaat het onderste scherm aan, maar niet meer uit. Moet dan via de nachtstandknop 2x om het weer donker te krijgen.
Stemcontrole werkt soms leuk, bv bij ingeven navigatiedoel. Hoef je niet omslachtig via het toetsenbord het adres in te geven.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.