Citroën Evasion 1.9 Turbo D SX (1997)

autoreview

Citroen Evasion

Signalement

UitvoeringEvasion 1.9 Turbo D SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zoals te verwachten met een MPV heb ik de auto gekocht vanwege de ruimte en praktische mogelijkheden. Wat dat betreft stelt de auto zeker niet teleur.
Het vermogen van deze diesel is in relatie met zijn gewicht wat laag, maar je komt goed met het verkeer mee. Persoonlijk vind ik het veercomfort van deze auto niet Citroën-waardig; alleen met belading valt er redelijk comfortabel mee te rijden. Het verbruik van 1 op 13,5 is niet echt laag en wat dat betreft is het logisch dat dit blok vervangen is door de HDI.

PROBLEMEN

De versnellingsbak is bij 140.000 km geruild in verband met een uitgelopen lager. De achteruit is en was niet altijd even makkelijk te vinden, mede omdat de hoes om de pook de bewegingsvrijheid beperkt. Een voorwiel lager is bij 175.000 km vervangen en nu geeft het display van de climate control (prachtige uitvinding) 70 aan terwijl het circa 19 graden is. De werking van de climate control is gelukkig nog wel goed. Het advies van de dealer was om de module te vervangen à raison van 800 Euro, daar wacht ik nog maar even mee. Bijn 180.000 knapte plots de koppelingskabel (zou dat te maken hebben met de ruil bak?)
Sinds een tijdje brandt het koelvloeistofniveau-lampje na een "snelle" rit op de snelweg. Het niveau blijkt dan na controle nog wel hoog genoeg. Is dit een eerste signaal van een lekke koppakking?

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.