Citroën Evasion 1.9 Turbo D SX (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Evasion 1.9 Turbo D SX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Zoals te verwachten met een MPV heb ik de auto gekocht vanwege de ruimte en praktische mogelijkheden. Wat dat betreft stelt de auto zeker niet teleur.
Het vermogen van deze diesel is in relatie met zijn gewicht wat laag, maar je komt goed met het verkeer mee. Persoonlijk vind ik het veercomfort van deze auto niet Citroën-waardig; alleen met belading valt er redelijk comfortabel mee te rijden. Het verbruik van 1 op 13,5 is niet echt laag en wat dat betreft is het logisch dat dit blok vervangen is door de HDI.
PROBLEMEN
De versnellingsbak is bij 140.000 km geruild in verband met een uitgelopen lager. De achteruit is en was niet altijd even makkelijk te vinden, mede omdat de hoes om de pook de bewegingsvrijheid beperkt. Een voorwiel lager is bij 175.000 km vervangen en nu geeft het display van de climate control (prachtige uitvinding) 70 aan terwijl het circa 19 graden is. De werking van de climate control is gelukkig nog wel goed. Het advies van de dealer was om de module te vervangen à raison van 800 Euro, daar wacht ik nog maar even mee. Bijn 180.000 knapte plots de koppelingskabel (zou dat te maken hebben met de ruil bak?)
Sinds een tijdje brandt het koelvloeistofniveau-lampje na een "snelle" rit op de snelweg. Het niveau blijkt dan na controle nog wel hoog genoeg. Is dit een eerste signaal van een lekke koppakking?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.