Citroën DS5 Hybrid4 Business Executive (2013) #10

autoreview

Citroën DS5
Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5Citroën DS5

Signalement

UitvoeringDS5 Hybrid4 Business Executive
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst156.000 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 57.000 km

Na een aantal jaren in een peperdure bijtellingsauto Volvo XC60 D5 gereden te hebben nu de keus voor deze fraaie Citroen.
Hoewel smaken verschillen is het in ieder geval een opvallende verschijning waar je er behoorlijk wat van ziet rijden.

Het is jammer dat Citroen de hydropneumatische vering niet geinstalleerd heeft of tenminste de keuze had gegeven.

Het vermogen van de diesel/eletromotor is ruim voldoende en op de snelweg rijdt de auto heel snel veel te hard.
Het schakelen met de elektronische bak is
niet optimaal maar er valt mee te leven.
Zeker in de sportstand gaat het prima.
De elektromotor doet z'n werk prima en van de overschakeling naar diesel merk je eigenlijk niets.
Het veercomfort is niet desCitroens maar is niet zo hinderlijk hard als er vaak beweerd wordt.
En ja, de plezierige nettobijtelling van ca. € 250.00 ipv € 750.00 voor de Volvo is
meer dan plezierig.

Einde tijdperk

  • 156.000 km

De DS5 is prima bevallen. Alleen bij het onderhoud van een riem is er een storing opgetreden. Foutje van de garage.
Het verbruik ligt steeds rond 1:16/17 bij een stevige rijstijl. Het nadeel van deze auto is dat hij stil en snel is met een meer dan goede wegligging.
Op naar de volgende auto en dat moet deze keer verplicht een VW Passat Station worden. Helaas, wat is dat toch een boring Auto.
Nu maar hopen dat dat mee gaat vallen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.