Citroën CX 25 TRD Limousine Turbo 2 (1988)

autoreview

Citroën CX
Citroën CXCitroën CXCitroën CXCitroën CXCitroën CXCitroën CX

Signalement

UitvoeringCX 25 TRD Limousine Turbo 2
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf283.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik ben al sinds mijn jeugd geheel in de ban van het design en het vermeende supercomfort van de CX maar heb er nooit een durven te kopen vanwege de vele negatieve uitlatingen over de auto. In de volksmond is het een ronduit zeer onbetrouwbare auto qua veersysteem en electronica is mijn ervaring.

Toch op een gegeven moment de sprong gewaagd (het bloed kruipt waar het niet gaan kan) en voor mijn partner een belastingvrije (1978) CX 2500 D Familiale/5 gekocht. Toegegeven; ze is niet geheel vrij van de roestduivel en op haar respectabele leeftijd wenst ze iets meer (motor)olie te consumeren dan je van een moderne auto gewend bent maar toch...

Ze is in het bezit van haar originele motorblok en heeft naar alle waarschijnlijkheid al meer dan 600.000 (!!!) kilometers rondgezweefd en toch blijft ze bij ruim 1.000km per week gereden comfortabele kilometers uitermate betrouwbaar.

Eerste ’horde’ overwonnen en dus overgegaan tot de aanschaf van een tweede CX. Dus de Golf TDi ingeruild voor de lang gezochte CX Limousine Turbo2 die ik vanuit België heb geïmporteerd.

Inmiddels zijn wij beide enkele maanden en dito duizenden kilometers verder en hebben geen enkele reden tot klagen gehad. Het comfort van zowel de Break als de Limo zijn overweldigend gebleken en wat betrouwbaarheid/bedrijfszekerheid kunnen wij geen negatieve punten naar voren brengen. Zij het op de interieurverwarming na dan, deze bleek bij beide dames voor problemen te zorgen.

PROBLEMEN

Zoals gezegd is bij ons de interieurverwarming een heikel punt gebleken. Lekke kachelradiateuren zijn hieraan debet en blijkbaar een zwak punt bij de CX. Kostbare reparatie aangezien er het e.e.a. uitgebouwd dient te worden voor de radiateur vervangen kan worden.

Voorts geen problemen van betekenis naar voren gekomen. Bij de break dienden de gloeistiften te worden vervangen en ook nu is de Limo eraan toe. Regulier onderhoud dehalve.

Break:

Brandstof consumptie gemiddeld 1 op 14,5
Olieverbruik 1 liter op 2 a 3 duizend kilometer

Limousine

Brandstof consumptie gemiddeld 1 op 15,4
Olieverbruik 1 liter op 5 duizend kilometer

Foto’s van de Limo waren te groot om hier te uploaden en derhalve te zien middels:

http://picasaweb.google.com/n.m.jongkamp/CXLimousineTurbo2?authkey=JwczQZuyZA8

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.