Citroën C5 2.0 16V Exclusive (2006)

autoreview

Citroën C5 2.0 16V Exclusive (2006)

Signalement

UitvoeringC5 2.0 16V Exclusive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf201.000 km
KM-stand laatst250.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Paar duizend kilometer verder

  • 205.000 km

Na een paar duizend kilometer verder is gebleken dat de auto toch aardig wat achterstallig onderhoud heeft gehad. Aangezien een ''Franse'' allure heeft, heeft het ook haar nukken. Om die nukken zoveel mogelijk tot het minimum te beperken heb ik aardig wat onderhoud uitgevoerd en laten uitvoeren om zo de puntjes zoveel mogelijk op de i te kunnen zetten.
Ik heb de automaatbak olie laten verversen omdat die tijdens het overschakelen ging bonken en soms in de storing vloog. Na deze werkzaamheid schakelt de automaat weer netjes en zonder storing.
Naast de automaatbak olie heb ik ook de LDS olie laten verversen bij de Citroen dealer. De grote ingrepen geef ik meestal uit handen en de kleinere ingrepen kan ik zelf oplossen.

Zo heb ik tot heden de volgende werkzaamheden verricht.

alle filters vervangen ''Bosch''
olie ververst ''Valvoline 5W40''
nieuwe ruitenwissers ''Bosch Aerotwin''
portier rubber bestuurderskant
nieuwe radiateur en airco condensor

4 maanden en 7 duizend kilometer verder

  • 212.000 km

Toen de dagen kouder begonnen te worden viel het mij op dat zodra de bakolie koud was dat de automaatbak in de storing vloog. Op het moment dat de bakolie op temperatuur was kwam de storing niet meer terug. Toen ik deze probleemstelling op ging zoeken op internet kwam ik erachter dat de automaat kleppen versleten waren. Na enig speurwerk op het C5 forum werd Citroen garage Oldenhage beschreven als een bedrijf dat veel ervaring heeft het specifieke werkzaamheden. De automaatbak kleppen zijn daarna vervangen en is de bakolie opnieuw gespoeld en ververst.

Aanschaf Citroen C5 exclusive

  • 201.000 km

Vanwege de onkosten van mijn vorige auto heb ik besloten om voor een andere auto te gaan kijken. Graag wilde ik weer een Citroen rijden en het liefst met veerbollen en zo luxe mogelijk.
Tijdens mijn zoektocht moest mijn volgende auto wel aan de volgende eisen voldoen:
2.0 benzine
Niet ouder dan bouwjaar 2005
Niet zwaarder dan 1450 kilo
Maximaal 4000 euro
Het liefst een Exclusive uitvoering

Mijn voorkeur ging voornamelijk uit naar een break uitvoering vanwege de laadruimte. Helaas was die er op dat moment niet in mijn gewenste uitvoering. Een v6 had ik ook graag gewild alleen gaat dat te duur worden vanwege het hoge gewicht. Na niet lang zoeken kwam ik een Citroen C5 Exclusive berline automaat tegen uit 2006.
Na een bezoek stond de auto erbij zoals die eigenlijk verkocht zou worden. Tijdens de proefrit bleek er een aantal zaken niet op orde te zijn. De airco deed het niet en was het niet bekend wanneer de distributieriem vervangen was. Na stevig onderhandelen kon ik de auto toch mee krijgen met een nieuwe riem, werkende airco en 2 nieuwe banden met apk.

Anderhalf jaar verder na aankoop

  • 233.000 km

Anderhalf jaar na aankoop en 30 duizend kilometer verder rij ik nog steeds met tevredenheid in mijn Citroen C5 Exclusive. In de tussen tijd zijn er geen noemenswaardige dingen aan het licht gekomen. Alleen 2 nieuwe banden en remschijven

Kwart miljoen bereikt

  • 250.000 km

Inmiddels heeft mijn C5 250000km erop zitten. In de tussentijd is gebleken dat mijn auto naar 1 kant trok op het moment dat ik ging remmen. Alvorens ging ik er vanuit dat de remblokken aan 1 kant vast zaten dus heb ik de remklauwen en blokken schoongemaakt. Helaas bood dat geen soelaas. Aanzien mijn auto apk gekeurd moest worden had ik gelijk aangeven dat de garage het probleem moest oplossen. Het bleek een draagarmrubber te wezen die gescheurd was. Ik heb beide draagarmen laten vervangen en hebben ze de wielen ook gelijk uitgelijnd. De rekening van de garage was even schrikken maar ik heb dan wel een auto die weer tiptop in orde is.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens