Citroën C4 e-HDi 115 Tendance (2011)

autoreview

Citroën C4
Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4Citroën C4

Signalement

UitvoeringC4 e-HDi 115 Tendance
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst180.000 km
Lezerswaardering: 9%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Roetfilter en verstuivers

  • 170.000 km

Op een gegeven moment ging de C4 haperen. Dit was op de N34 naar Assen. We wilden op bezoek bij vrienden in Delft. Toen terug gegaan naar de garage en wat bleek een verstuiver deed het niet meer goed. Om erachter te komen welke het was moest er een diagnose worden gesteld. Uiteindelijk toen bleek dat het klaar was kostte het € 900,-Niet veel later deed ie het weer. Al googelend kwam ik achter het adres Dieseltech in Oudehaske bij Heerenveen. Zij hebben veel ervaring met Peugeot en Citroen op dat gebied. Zij zeiden dan ook dat je dan gelijk alle 4 verstuivers moest vervangen. Uiteindelijk de andere drie laten doen en dit kostte € 1100,- nogal wat goedkoper dan de dealer hier toen in Winschoten. Daarna deed ie weer gek en bleek nu er iets te zijn met het roetfilter. Hiervoor ben ik opnieuw naar dieseltech geweest en zij hebben toen het filter uitgebrand en toen zag je hoeveel zwart poeder eruit kwam... Maar het rijden in een Diesel werd steeds duurder. En ik zag ineens elektrisch rijden wel zitten. Maar daar voor moest je niet bij Citroen zijn. Nissan kwam toen met een zeer aantrekkelijk aanbod. De Leaf. Dus heb ik de C4 verkocht via Autoscout en zo de stap gezet naar elektrisch rijden. Daarnaast een Kia Niro geleasd voor de caravan. Realiseer je wel dat de Nissan geen wegenbelasting kostte en geen brandstof. Wij hadden genoeg panelen om de auto gratis van stroom te voorzien. Wat ik aan wegenbelasting, verzekering en diesel aan de C4 kwijt was was evenveel dan het leasebedrag van de Kia Niro...

prestaties

  • 180.000 km

Deze C4 wou het meest snel van alle auto's tot dan toe. 200 km per uur haalde die wel. Bijna 1000 km op een volle tank. het op liften van het gaspedaal tijdens het schakelen van de semi automaat was een handigheidje. Dit kwam wel het zuinig rijden ten goede. Wat een nadeel was met de Picasso dat hij zeer windgevoelig was. Ik werd doodmoe van het vasthouden van het stuur. De Picasso reed helemaal niet zo comfortabel. Toen ik in de gewone C4 ging rijden kwamen vele dingen samen. Is dan de hydraulische vering heilig? Nee dus. Het gaat ook om het zwaartepunt. Hoe lager de auto bij de weg hoe comfortabeler. De c4 was heel goed uitgebalanceerd stabiel. Dit is over de hele linie een stuk prettiger autorijden. Je had een airco, cruise control, etc, etc, heel veel luxe wat bijvoorbeeld op de XM niet zat. Het verschil tussen de C5 en deze C4 was te verwaarlozen. Als je een niet Citroen kenner in alle twee auto's laat rijden dan weten ze niet wat het verschil is. De snoek daarentegen had dan ook een hele andere wielophanging. Dat kwam niet alleen door de hydrauliek.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.