Chrysler Voyager 3.3i V6 SE (1997)

autoreview

Chrysler Voyager

Signalement

UitvoeringVoyager 3.3i V6 SE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf138.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Met veel enthousiasme zocht en vond ik een mooie Chrysler Voyager 3.3i SE High roof MPV op gas, met slechts 138.000km op de klok. Na wat recenties te hebben gezocht en overwogen, heb ik deze Chrysler gekocht. Particulier, en gedeeltijk door de dealer onderhouden, maakte ik uiteindelijk een grote fout. Het feit wil dat deze Voyager echt heel veel pluspunten heeft, veel ruimte; vele gebruiksgemakken zoals cruise control, airco, elec. ramen en spiegels, noem het maar op, er is een maar... De auto is niet erg bedrijfszeker, en hoge (onderhouds)kosten zijn dan ook zeker te verwachten. Nadat eerst het gassysteem was vervangen, heel veel van deze types hebben last van "Backfire", ofwel een enorme knal vanuit het vooronder, wat gelijk betekent dat je een nieuw luchtfilterhuis nodig hebt, al zijn hier wel wat foefjes voor om dat te voorkomen, maar wat je er ook aan vervangt; het probleem hou je, zelfs de dealer erkent het probleem. Daarna is een groot gedeelte van het uitlaatsysteem vervangen, en dan niet het lange pijpenstelsel, maar allebei de uitlaatspruitstukken, en het bijbehorende tussenpijpje. Net voor ik de auto kocht is overigens bij km stand 122.000 de automatische transmissie al vervangen, wat ook normaal blijkt te zijn rond die kilomterstand. De twee voorste schroefveren zijn vervangen, en inmiddels heb ik zo"n 8.000 piek in de auto gestoken, en nu is de koppaking er tussenuit geblazen, wat dus weer zo"n 1.000 euro gaat kosten. Al met al ben ik heel erg huiverig geworden van de kwaliteit die Chrysler levert. Misschien is het ook interessant om te melden dat de meeste autobedrijven het probleem herkennen, en weliswaar de schuld aan het ingebouwde gassysteem geven, omdat natuurlijk de gehele motor heter wordt dan bij een benzine gestookt model, maar blijven het een probleem-auto vinden.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.