Cadillac Sedan de Ville (1968)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sedan de Ville |
---|---|
Versnellingen | 3, Automaat |
Bouwjaar | 1968 |
Jaar van aanschaf | 1995 |
KM-stand bij aanschaf | 24.250 km |
KM-stand laatst | 130.500 km |
PROBLEMEN
- 130.000 km
In 130.000 km:
- Enkele kleine dingen: 1x gaatje in slang stuurbekrachtiging, 1x lekke waterslang
- Radiateur vernieuwd
- Automaatbak vervangen (auto reed er nog wel mee, maar had een klein probleem. Preventief vervangen)
- Remblokken vervangen
- Pakkingen tussen automaat en motor (olielekkage)
- Div. onderdelen stuurinrichting
- 1x uitlaat geheel en 1x achterste demper
- Nw achterste schokbrekers (luchtvering)
- Schakelaar automaat (safety neutral switch) door ouderdom uit elkaar gevallen. Heb ik weer geplakt en teruggeplaatst. Werkt weer prima
ERVARINGEN
- 130.000 km
Gekocht eind 1995, geimporteerd en rijden vanaf januari 1996. Gekocht met slechte bekleding op banken, na enkele jaren vernieuwd. Geeft geen aanleiding tot gejakker maar als het moet gaat hij ondanks de 2.450 kg op benzine van 0 tot 100 km/u in 7,5 sec. Relatief weinig onverwachte technische onkosten, je voelt eventuele gebreken lang van tevoren aankomen en dan heb je alle tijd om erop te reageren. Het zijn over het algemeen geen autos die je ineens laten staan. In verleden langere tijd gestald gehad, tot wel 7 maanden en dan sloeg motor in 1x aan. Op gas. Inmiddels al 130.000 km mee gereden. Zeer sterke carrosserie. Er zijn 2 autos totall-loss gereden op de achterzijde met als gevolg alleen een klein deukje in de achterbumper. Inparkeren gaat heel makkelijk ondanks zijn grootte van bijna 6 meter is hij beter overzichtelijk dan de meeste nieuwe autos. Komt doordat de sparborden en vinnen op hoogte doorlopen tot eind van de carroserie.
Foto's toegevoegd + gegevens
- 130.500 km
Ik heb op verzoek de foto toegevoegd van linkerachterlicht nadat er een Renault 5 op totall loss is gereden. De Renault raakte mijn achterlicht precies ter hoogte van zijn kokerbalk linksvoor. Ik was bang voor een gekreukeld achterspatbord. Maar nee :-)). Later is er ook nog een Opel Astra achterop gereden met redelijk veel schade aan de Astra. Toen had ik alleen een ander klein deukje op middendeel bumper. Je moet niet blij zijn met dergelijke schades, ook niet als het je schuld niet is. De verzekering wilde, gezien de leeftijd, erg weinig geld uitkeren. Totdat ik mijn vraag omdraaide: ik hoef geen geld, lever me maar een vervangende bumper. Toen had ik mijn geld vrij snel. Ook foto van de voorbank voordat die op 28-04-1998 bekleed werd. Als laatste foto's van de dubbele asbak voorin. Zoals te zien is schuift deze in kogellagers. Als laatste nog wat algemene informatie over deze auto:
- wielbasis 3,29 m
- spoorbreedte voor en achter 1,59 m
- motor 472 cubic inch dat is 7,72 liter
- maximum koppel bedraagt 525 footpound, dat is 800 Nm
- motor mocht pas in productie na 2.000.000 probleemloze miles, oftewel 3.200.000 km !
- motor werd ook gebruikt in tanks
- totaalgewicht 2.450 kg
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.