BMW X3 sDrive20i Executive (2014)

autoreview

BMW X3
BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3BMW X3 faceliftBMW X3 faceliftBMW X3BMW X3BMW X3

Signalement

UitvoeringX3 sDrive20i Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst90.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

brandstofverbruik BMW X3

  • 90.000 km

Na jarenlang, vanwege mijn werk (20jr), diesel te hebben gereden (VW Passat 1.9 TDI, Audi A6 2.5TDI en Audi A4 2.5 TDI), ben ik sinds oktober 2014 overgestapt op een BMW 2.0 XDrive automaat.

Volgens advies van de dealer destijds, Jan de Jong te Amersfoort en de info van de importeur van BMW, zou de BMW X3 2.0 XDrive automaat, ivm aanmerkelijk minder km's, een goed alternatief zijn. Het omslagpunt bij een verbruik (vlgs de dealer) zou tussen de 1:12 en 1:14 en (vlgs de brochure van BMW) 1:16,9 liggen.

Nu is algemeen bekend dat deze verbruikscijfers door de importeur/fabrikant met een enorme korrel zout genomen moeten worden.

Mijn verbruik dat ik, na veel pijn en moeite realiseer, komt niet gunstiger dan 1:11,3. Na overleg met de dealer en uitvoerige correspondentie met de importeur, blijft men tot het arrogante, volharden in het eigen gelijk en vindt men, dat de een dergelijk verbruiksverschil van meer dan 25% acceptabel is. Ik noem dergelijke opgaven gewoon pure MISLEIDING. BMW is dan ook op geen enkele wijze bereidt er iets aan te doen. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds klopt een dergelijke houding van geen kanten. Ik vraag me af, of er nog meer BMW rijders en/of rijders van andere merken zijn die zich eveneens zo bij de neus genomen voelen.

Wat ook zeer opmerkelijk is, is dat de BMW aanzienlijk sneller overgaat tot vervanging van de remschijven, dan ik uit jarenlange bedrijfservaring, gewend ben.

Overigens gebied de eerlijkheid te zeggen, dat de auto op de overige fronten voldoet aan mijn verwachtingen. Echter vanwege dit absurde verschil in opgave en realiteit van brandstofconsumptie, de wijze waarop BMW NL deze kwestie meent te kunnen negeren, en de service-onderhoudskosten, met betrekking tot mn de remschijven, zou ik deze auto/ dit merk niet snel aanbevelen.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.