BMW M3 (1987) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | M3 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 200.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het is eerste wat opviel tijdens de proefrit was de directe besturing. Dit was ik niet gewend van de Impreza Gtt, elke mm beweging aan het stuur wordt vertaald op de weg. De wegligging is vele malen beter dan de 4x4 Impreza. Het interieur is gedateerd maar dat heeft zn charmes. Er zit een boordcomputer op met o.a gemiddelde snelheid, verbruik, en een stopwatch.
De acceleratie is geweldig, als de motor op toeren komt gaat hij steeds harder tot 8000 toeren en het geluid wat dan vrijkomt geeft kippevel en is verslavend. De e30 m3 is sneller dan mijn huidige 330d, het is al even getest. De emotie die deze wagen je geeft is niet te vergelijken met moderne auto’s. Op een trackdag kan de auto ook prima meekomen, vooral in de bochten pak je veel winst. De versnellingsbak is ook erg direct, het koppelings pendaal gaat wel zwaar. De remmen kunnen alle vermogen goed aan, ook op een circuitdag waar het over de 30 graden celcius is.
De auto staat altijd binnen als 2e wagen, maar als het droog is wordt hij uitgelaten en kan het feest beginnen. De auto is waardevast dus ik kan iedereen aanraden er een op de kop te tikken.
PROBLEMEN
Geen problemen gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.