BMW 530d touring Executive (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 530d touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 298.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Begin november 2007 deze BMW gekocht. De Volvo werd erg oud en ik wilde na 5 jaar wel eens iets anders. De auto wordt als gezinsauto gebruikt. Zakelijk rij ik een nieuwe BMW 318i EXE automaat.
Ik moet eerlijk zeggen: dit had ik veel eerder moeten doen! Wat een auto, wat een luxe en wat een rijeigenschappen. Auto particulier gekocht voor een redelijke prijs.
Positief:
- zeer luxe, alles zit erop of eraan, automaat, leder, schuifdak, PDC, ECC, stoelverwarming etc, etc.
- de drieliter zescylinder commonrail diesel is een feest, een turbineachtig geluid en hij blijft maar gaan.
- vloeiende automaat (steptronic), de sportstand gebruik ik nauwelijks, het met de hand schakelen doe ik niet, ik heb niet voor niets een automaat.
- zeer degelijke en solide gebouwde auto, geen kraakje, alles werkt perfect.
- ruim, heerlijke zetels voor 5 personen
- ondanks de leeftijd nog altijd een chique verschijning
- geweldige stereo met stuurbediening
Negatief:
- dwarsrichels worden luid doorgegeven
- overzichtelijkheid voorzijde is matig, helaas geen PDC voorzijde
- stevig verbruik
Rijeigenschappen:
zodra de motor warm is, wat vrij snel gaat omdat BMW een extra verwarmingsmotor heeft gemonteerd, is de auto tot alles in staat. Rustig cruisen maar altijd heb je meer dan voldoende vermogen achter de hand. Snel inhalen, een stoplichtje meepakken, vervelende Golfjes eruit rijden, met 200 km/uur (als het kan) naar Zwitserland? Je doet alles lachend en de inzittenden merken het niet eens! Het is wel een zware jongen en dat voel je wel bij snelle bochten maar de auto stuurt zo goed en geeft zoveel vertrouwen. Je vraagt je af of dit nog te verbeteren is.
Verbruik:
Veel regionaal en stad-verkeer : 1 op 11
Snelweg normaal in Nederland : 1 op 13
Snelweg buitenland : 1 op 12 (hoge snelheden, dakkoffer, volle bepakking)
Kosten: zie onder bij problemen. Wegenbelasting is vrij fors maar dat komt door het gewicht.
Kortom: nog altijd mooie en ruime auto met nog altijd moderne techniek (commonrail, automaat). Zeer solide gebouwd met geweldige eigenschappen. Auto is in aanschaf (2e hands) en onderhoudskosten redelijk goedkoop.
PROBLEMEN
- Flow-pomp € 468,- incl (preventief vervangen)
- Kleine beurt € 148,- incl
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.