BMW 520d Touring (2018) #3

autoreview

BMW 5-serie Touring
BMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie Touring

Signalement

Uitvoering520d Touring
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst113.500 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van F11 naar G31

  • 3.000 km

Heb deze auto nu bijna een maand en ik moet zeggen dat ik ook dingen uit mijn Skoda mis. Ik mis zoal de actieradius, ik kom voorlopig niet verder dan 1000km en de voorkeuze toetsen voor navigatie en telefoon. Ik ben nu aan het omschakelen naar de spraakherkenning en ik moet zeggen dit gaat prima maar onderbreekt wel de audio.
Ik rij deze auto in de eco mode en die bevalt prima, echter verbruik tot nu toe niet beter dan 1:16. Automaat is overigens weer heerlijk. Wat mij bovendien opvalt is dat in de verschillende rijmodi het karakter echt wezenlijk verandert. In de sportmodus rijdt auto echt als een “sportwagen”.

Afscheid

  • 113.500 km

Wat een probleemloze comfortabele reisauto. Geen storingen enkel onderhoud rond de 70k km €975,- een hoop geld zeker omdat er geen remmen en banden vervangen zijn. Bij 110k km naar universeel dealer inclusief interieurfilters en remblokken voor €475. Olieverbruik is er niet, behalve Adblue en ruitensproeiervloeistof.
Toch heb ik verkocht om over te stappen naar Tesla Model 3, verwachte besparing aan variabele kosten brandstof en MRB €0,06 km nog los van MIA subsidie van bijna €10k. Conclusie prima auto maar een Tesla Model 3 is gewoon veel goedkoper in exploitatie. Niet alleen bedrijfsmatig, maar ook qua bijtelling. BMW werd alleen zakelijk bereden, vanaf 2020 ga ik Tesla bijtellen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.