BMW 520d Touring (2018) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520d Touring |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 113.500 km |
Van F11 naar G31
- 3.000 km
Heb deze auto nu bijna een maand en ik moet zeggen dat ik ook dingen uit mijn Skoda mis. Ik mis zoal de actieradius, ik kom voorlopig niet verder dan 1000km en de voorkeuze toetsen voor navigatie en telefoon. Ik ben nu aan het omschakelen naar de spraakherkenning en ik moet zeggen dit gaat prima maar onderbreekt wel de audio.
Ik rij deze auto in de eco mode en die bevalt prima, echter verbruik tot nu toe niet beter dan 1:16. Automaat is overigens weer heerlijk. Wat mij bovendien opvalt is dat in de verschillende rijmodi het karakter echt wezenlijk verandert. In de sportmodus rijdt auto echt als een “sportwagen”.
Afscheid
- 113.500 km
Wat een probleemloze comfortabele reisauto. Geen storingen enkel onderhoud rond de 70k km €975,- een hoop geld zeker omdat er geen remmen en banden vervangen zijn. Bij 110k km naar universeel dealer inclusief interieurfilters en remblokken voor €475. Olieverbruik is er niet, behalve Adblue en ruitensproeiervloeistof.
Toch heb ik verkocht om over te stappen naar Tesla Model 3, verwachte besparing aan variabele kosten brandstof en MRB €0,06 km nog los van MIA subsidie van bijna €10k. Conclusie prima auto maar een Tesla Model 3 is gewoon veel goedkoper in exploitatie. Niet alleen bedrijfsmatig, maar ook qua bijtelling. BMW werd alleen zakelijk bereden, vanaf 2020 ga ik Tesla bijtellen.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.