Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 4-serie Gran Coupé

BMW 418d Gran Coupé Corporate Lease Edition (2015)

autoreview

10
BMW 418d Gran Coupé Corporate Lease Edition (2015)
Hylke 4972949
  • Hylke 497294913
  • Gebruikersreview
26 maart 2020 om 17:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering418d Gran Coupé Corporate Lease Edition
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf BMW 418D

  • 98.000 km
  • 26 maart 2020

Vorig jaar een mooie Ford Focus 1.0 ST line ecoboost gekocht. Jawel nog maar een paar maanden terug (november 2019). Ik had destijds de keuze gemaakt om een 125pk 1.0 ecoboost te nemen omdat deze zo zuinig zijn. De 0-100km per uur maar achterwege laten want zeer snel is deze auto niet. Gelukkig wel zuin.... ehmm... zou zuinig moeten zijn. Na 3 maanden kwam ik niet verder dan 1.14 en dan moet ik ook echt rustig aan doen! Niet harder dan 120km per uur op de snelweg (toen mocht 130 nog!).

Na veel wikken en wegen ben ik toch maar rond gaan kijken naar een zuinigere auto en daarbij kwam ook nog eens dat mijn vriendin voor haar werk toch wat km's gaat maken.

In ieder geval zou het moeten worden: een diesel, minimaal 150pk, niet te zwaar en er moeten minimaal 2 kinderen en vriendin mee kunnen. Als laatste wil mijn vriendin geen station dus moest het een Sedan worden.

Voor mijzelf bleef er maar 1 auto over en dat zou dan een Alfa Romeo Giulia worden. Echter na rond kijken en in een aantal auto's gereden te hebben: Alfa Giulia, Audi A4, Benz C en BMW 4 serie.....was ik prettig verrast door de ruimte van de BMW 4 serie Gran Coupe in combinatie met een sportief uiterlijk. Toch bleef de Alfa in mijn hoofd. Na wikken en wegen toch voor de BMW 418D gran coupe gegaan. Waarom? Nou om het volgende:
- de BMW zou zuiniger zijn
- de kofferbak van de Giulia is nou niet echt makkelijk toegankelijk.
- de ruimte van de Giulia viel mij tegen

Donderdag (een week terug) de BMW opgehaald. Als eerste naar de pomp gereden en helemaal vol getankt. Wat is het dan lekker dat er "maar" voor 61 euro in gaat terwijl hij bijna leeg was. Daar kwam het grote moment: op contact en kijken op de boordcomputer hoeveel ik zou moeten kunnen rijden. Wel 1050km!!! Verbruik zou dan ongeveer 1:19 moeten zijn (55 liter).

Ik ben uiteraard een beetje sceptisch gezien mijn Ford Focus die ook vaak aangaf dat ik ruim 800km moest kunnen rijden maar bij een kleine 700km leeg was.

Inmiddels rij ik een weekje in de BMW. Hij rijdt echt heerlijk. De motor is soepel, krachtig genoeg en alles werkt naar behoren. De automaat is echt geweldig. Als ik gas geef gaat hij gelijk. (Ik heb ook een A4 190pk ultra uit 2016 gehad met automaat en die hield dan soms even in). Ik heb ook het idee dat de BMW automaat makkelijker en soepeler schakelt. De kofferbak is groot voor een "coupe/sedan". Heerlijk dat deze ook een elektrische bediening heeft. De auto ligt in de bochten als een blok op de weg. Standaard zouden er 16inch velgen opzitten maar gelukkig heeft de vorige eigenaar een groot aantal extra opties genomen waaronder 18inch velgen met 245 banden. Verder zit er nog het licht pakket op en is het een sport uitvoering met sportstoelen, sportstuur en sport onderstel.

Vandaag tikte ik de 1000km aan en volgens de boordcomputer zit ik op een verbuik van 1:19.2 Dit zou best eens waar kunnen zijn aangezien ik nog 220km zou moeten kunnen rijden. Zeer prettig dat het nu een keer andersom is: de boordcomputer gaf in het begin 1050km aan en dat ga ik in ieder geval makkelijk halen. Bij de Ford Focus moest ik tijdens het rijden echt op mijn rijstijl letten om iets van "zuinig" te kunnen rijden. Bij de BMW is dit niet echt nodig, ik let er wel op maar af en toe even op het gas is geen probleem.

Komende zaterdag laat ik de motor "re-mappen" van 150pk met 320nm naar 190pk en 400nm koppel. Dit is aanzienlijk meer maar dat zou makkelijk moeten kunnen. Het is vrijwel dezelfde motor als de motor die in de 420D zit die al 190pk heeft. Ik ben benieuwd wat dit doet met het verbruik, maar het zou zelfs beter kunnen worden.

Het enige min puntje op dit moment: de onboard navigatie blijft soms hangen als ik de motor start en reset na een paar minuten. Oja.... en geen Android Auto / Apple carplay.

Kleine update: 1-4-2020
De auto is afgelopen zaterdag bij de tuner geweest en heeft een andere mapping gekregen. Hierdoor is het vermogen van 150pk naar ruim 190pk gegaan en de NM naar 420! Nu is dit natuurlijk allemaal mooi maar merk je dit? Het antwoord: ja dit merk je zeker en niet een klein beetje! Rijdt nu mooier, vlotter en volgens de boordcomputer in ieder geval niet minder zuinig. Ik heb de tank na het tunen weer vol gegooid om te kijken wat het werkelijke verbruik is na 1 lege tank.

Update:
De BMW rijdt nog steeds heerlijk. Soepel en snel genoeg. Het verbruik is nog steeds prima. Ik heb inmiddels 4 keer de tank vol gegooid en steeds zit ik tussen de 1:18 en 1:19. Het is zeker mogelijk om zelfs 1:20 te halen maar dan moet je niet te sportief gaan rijden. 1:19 vind ik een prima prestatie voor deze auto. Het enige min puntje: de elektrische bediende achterklep gaat niet altijd open, moet dan even meehelpen en dan gaat het wel. Dicht is geen probleem. De versnellingsbak is echt top! Ik heb een automaat en deze schakelt alsof er geen versnellingen zijn. In de sport of sport+ modus merk je het schakelen wel maar in de comfort of eco plus modus totaal niet. Op naar nog vele mooie km's.

Update 03-08-2020

  • 114.000 km
  • 3 augustus 2020

Inmiddels zijn we ruim 15.000 km verder. De BMW gaat nog steeds als een zonnetje. Afgelopen vakantie naar de Cote de Azur geweest via Zwitserland over de Gotthardpass en col de Tende. Lekker om een moderne diesel te hebben die met speels gemak over deze bergtoppen suist! Hier merk je echt dat een diesel onderin flink trekkracht heeft. Het verbruik lag tijdens deze 4.000km rit op een nette 1:18 (heenweg via Duitsland en even de motor wakker gemaakt, terug weg netjes op de tolweg in Frankrijk de maximale snelheid rijden). Diesel tanken voor minder dan een euro in Luxemburg en van Luxemburg naar huis en dan zelfs nog een halve tank over hebben.

De wegligging is goed tot perfect alhoewel ik een Alfa Romeo Giulietta heb gehad die een iets betere bochten wegligging had. De BMW heeft eerder de neiging om uit te breken aan de achterkant. Ook op hogere snelheid geeft de BMW geen krimp. Waar bij de lichtere auto's, de auto wat gaat "zweven" heeft de BMW daar geen last van. Voor mijn gevoel is de perfecte snelheid 150 tot 160km per uur.

Bagage: ik ben echt blij dat deze auto een zeer toegankelijke achterbak heeft. Bij de meeste sedan's of coupe's moet je de bagage door de achterklep zien te krijgen. Omdat de 4 serie een achterklep heeft waarbij alles omhoog gaat (dus ook de achterraam) kan je overal heel makkelijk bij. Wij hadden 4x de kleinere koffers, 1 koelbox, 3 tassen en een sporttas bij ons zonder problemen in de achterbak. Prima!

Comfort: de stoelen zitten voor mij perfect. Ik ben niet de langste (1.75m) dus heb ik sowieso geen last van het dak. De stoel is verder prima in te stellen en na twee keer een rit van ongeveer 8 uur per keer stap ik nog fris uit de auto.

De elektrische achterklep had kuren maar deze zijn plotseling weg sinds vorige update. Verder helemaal geen problemen gehad. Op naar de volgende update!

Update 20-11-2020

  • 123.500 km
  • 20 november 2020

Een kleine korte update.
De BMW 4 serie doet het uitstekend. Helemaal niks gehad sinds de aankoop. Elke dag geniet ik er weer van. Het is ook een genot om automaat diesel te rijden. Heeft genoeg trekkracht en is daarnaast ook nog zuinig. Zeker als je lange stukken snelweg de 100km per uur cruise control aan zet gaat het verbruik met gemak naar 1:22 wat ik voor deze auto uitzonderlijk netjes blijf vinden. Van de week nog even een Golf DSG automaat mee gehad van een collega. Man man man...wat is de automaat maar ook zeker het start/stop systeem van de BMW een stuk beter. Bij de VW golf zou ik zeker de start/stop uitzetten, bij de BMW is dit niet echt nodig. Die start soepel en rijd dan ook soepeltjes weg. De VW gaat met een hoop gedoe aan en dan krijg je bijna een zweepslag als hij ervandoor gaat. Misschien ben ik een beetje te verwent.

Enige min puntje: ik blijf toch aan een Alfa Giulia denken... ;-) Naja misschien wordt dat de volgende.

Update 1-2-2021

  • 1 februari 2021

Inmiddels al 30.000km gereden in een jaartje. De APK kwam eraan en is inmiddels gedaan. Geen "onverwachte" problemen. Wel een aandacht puntje: de remblokken en remschijven zitten eraan te komen. Dit was te verwachten want de boordcomputer gaf aan dat ik nog ongeveer 6000km heb om de blokken te vervangen.

Het verbruik blijft erg netjes en zit tussen de 1:20 en 1:22. Dit is afhankelijk van het aantal snelweg km's.

Vorige week de winterbanden erop ook dikke prima. Geen extra geluid en verder prima wegligging. Dit zijn echter geen runflat tires. Naja mocht het mis gaan dan hebben we altijd de ANWB nog.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 4-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 4-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 428i Sport, Schuifdak, Carplay, 19''

    BMW 428i Sport, Schuifdak, Carplay, 19''

    • 2015
    • 171.718 km

    € 21.450

    BMW 420D M-Sport | Schuifkantel | 20 Inch | Leder |

    BMW 420D M-Sport | Schuifkantel | 20 Inch | Leder |

    • 2016
    • 161.606 km

    € 21.900

    BMW 418 418i High Executive M Sport | Leder | Navi. Prof. | Glascoating | 19

    BMW 418 418i High Executive M Sport | Leder | Navi. Prof. | Glascoating | 19

    • 2017
    • 46.743 km

    € 29.950

Meer BMW 4-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 4 Serie / i4 | Nieuw: M4 CSL

    287
    • 23 mei 2022

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 4-serie specificaties
  • BMW 4-serie occasions
  • BMW 4-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 4-serie tests
  • BMW 4-serie gebruikersreviews
  • BMW 4-serie index
PREMIUM
Jaguar XE - BMW 420 - Mercedes-Benz C220

Jaguar XE - BMW 420 - Mercedes-Benz C220

BMW en Mercedes-Benz hadden lange tijd nagenoeg de hegemonie in het achterwielaangedreven D-segment.

Lees meer
 

BMW 4-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    2
    • 27 november 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 418d Gran Coupé Corporate Lease Edition (2015)

    BMW 418d Gran Coupé Corporate Lease Edition...

    10
    • 26 maart 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    2
    • 23 mei 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 435i xDrive Gran Coupé High Executive (2015)

    BMW 435i xDrive Gran Coupé High Executive...

    2
    • 30 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 418d Gran Coupé (2016)

    BMW 418d Gran Coupé (2016)

    7
    • 8 april 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 420i Gran Coupé High Executive (2015)

    BMW 420i Gran Coupé High Executive (2015)

    3
    • 29 januari 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 418i Gran Coupé (2016)

    BMW 418i Gran Coupé (2016)

    • 19 september 2016
meer reviews
Dubbeltest - Volvo S60 Polestar vs BMW 435i Gran Coupe

Dubbeltest - Volvo S60 Polestar vs BMW 435i Gran Coupe

115

Polestar heeft de Volvo S60 onder handen genomen. Met 350 pk zal hij de BMW M3 niet aankunnen,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    10
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Alpina D4 S Gran Coupé: uitstervend ras

    Alpina D4 S Gran Coupé: uitstervend ras

    64
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Prijs BMW M440i Gran Coupé met achterwielaandrijving bekend

    Prijs BMW M440i Gran Coupé met achterwielaandrijving...

    2
    • 30 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    30
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    92
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL gelekt

    BMW M4 CSL gelekt

    17
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    16
    • 18 mei 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    2
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    8
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    10
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden