BMW 335i Coupé Business Line (2010)

autoreview

BMW 3-serie Coupé
BMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie Coupé

Signalement

Uitvoering335i Coupé Business Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst17.892 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna 12.000km gereden

  • 11.839 km

Tot mijn verbazing zag ik nog haast geen reviews over de BMW 335i met de N55 motor, inderdaad, het nieuwe 2010 type.

Als eerste wat historie; van ford fiestaatjes, tot VW Bora, Audi A3 TDI naar Audi A4 2.0TDI Quattro naar deze fijne, fijne, fijne auto.

Goed, inderdaad, van Audi naar BMW overgestapt. Dat was niet zomaar 123 gedaan. Altijd heerlijk gereden, maar achteraf moet ik wel zeggen : "Ignorance is bliss". Ik promootte overal en waar het maar kon hoe fantastisch het is dat ik quattro had. En toegegeven, ik heb menig bocht behoorlijk hard en bruut ingestuurd. Altijd fijn als alle vier de banden ook ineens vervangen moeten worden :)

En toen waren de 4 jaar voorbij en vond ik dat ik een nieuwe mocht uitzoeken. De gedoodverfde keuze was "natuurlijk" een Audi A5. En het liefst met een zo zwaar mogelijke motor en quattro.

Maar, m'n ogen, handen en voeten goed de kost gegeven en proefritjes gemaakt, waarbij ik eerlijk gezegd nog een glimlach kreeg bij het rijden met een Nissan 370Z, een Audi A5, een Audi S4, en nog een paar van dat soort, totdat ik dus in een BMW 335i met N54 motor een proefritje ging maken.

Dat was het moment dat je denkt: "Dus zo hoort een auto te rijden, en natuurlijk.. Wat Een Power!" Na lang wikken en wegen had ik dan eindelijk gekozen om 'm te bestellen. Maar zonder erin gereden te hebben, zou het een N55 model met twinscroll worden. Spannend! En natuurlijk handschakelen, want zo'n auto moet je wel rijden, en niet laten rijden.

Na heel, heel lang wachten mocht ik 'm eind Mei 2010 ophalen. In het grijs, zwart lederen interieur, harmankardon speakers, sunroof, stoelen elektrisch, verwarmd, spiegels en de boel met geheugen en pro navigatie. De hele flikkerse bende erin :)

Die avond bij familie langs en na 40km gereden te hebben, jawel, een rot geluid en een skierend geluid wat ik net kon thuisbrengen. Toch raar met een nieuwe auto en de BWM service gebeld. Heel het differentieel stukgelopen! 5 dagen (zat weekend bij) m'n auto moeten missen en dat waren de langste dagen van m'n leven. Wat waren die eerste 40km fijn. Een behoorlijke kater natuurlijk, maar na 5 dagen was ie weer spik en span en mocht ik rustig de auto gaan inrijden, de eerste 1500km. Die zaten er snel op en vandaag de dag zit ik alweer op 11800km.

Ervaringen? Niet normaal positief. Hoe het stuurt in de bochten, vooral in z'n 2 en dan een dot gas en hoe hij fantastisch gecontroleerd uitbreekt, om vervolgens licht dwars de bocht uit te komen. Man man, alles klopt. De auto geeft zoveel feedback in het stuur door, dat heb ik met geen enkele auto gevoeld. Audi vond ik steeds doodser gaan voelen in het stuur, maar BMW .. man man.. dat is alleen maar knallen, knallen en knallen doordat je precies weet wat de auto wil en doet!

Goed, tot zover de keuze waarom en een korte ervaring, ik zal deze binnenkort verder afmaken. Indien er specifieke zaken in moeten komen, dan hoor ik het graag!

Motorstoring

  • 12.921 km

Toch na reeds 12000 probleemloze kilometers weer panne met de BMW. Vrolijk aan het rijden en opeens krijg ik een motorstoring in m'n navigatiescherm te zien, waarbij er heel netjes word opgemerkt dat er verminderd vermogen ervaren kan worden. Dat merkte ik dan niet, maar toch even bij het tankstation stil gaan staan.

Even uit en aanzetten en hopen dat het opgelost zou zijn, maar helaas. Auto weer gestart, ik rij 10 meter weg en BAM! Heel de auto valt uit. Ik nog proberen te starten maar na het bekende start geluid helaas niet aanslaan, met geen mogelijkheid. Nog even de BMW hulpcentrale gebeld, die me ook netjes te worden stond en zo stond er binnen 15 minuten een sleepdienst en zag ik (wederom) mijn auto weggetakeld worden. Geloof me, dat wil je niet met een auto van nog geen jaar oud.

Enfin, auto word -met mij erbij- afgeleverd bij de dealer en terwijl hij van de wagen afrolt en stil zet, proberen we toch voor de grap de auto te starten. En gewoon starten en mee kunnen rijden, zonder melding verder :|

Toch laten staan natuurlijk en ik kreeg 'm niet mee van de dealer, ben 'm een week kwijt geweest. Conclusie was teveel uitstoot van CO2 of geef het een naam en er ging een software update overheen. Dat was een lange week in een X1, rijd best leuk, maar tis niet mijn auto. Complimenten over het uitlenen hiervan en hoe soepel dat allemaal gaan door de dealer.

Na een week gereden te hebben had mijn collega even een auto nodig voor een afspraak verderop in het land (ik woon en werk in Den Haag). Dus we grapten nog dat hij echt niet ging uitvallen en zo ging hij onderweg. Na twee uur belt hij me op dat hij de auto niet wil starten, precies het probleem wat ik ook had. Na 5 minuten nog eens geprobeerd en nu startte hij wel. Wel meteen met verminderd vermogen en na 5 minuten rijden valt heel de auto weer uit. Dus echt volledig uit wat ik ook had, geen stuurbekrachtiging etc, en dat is best spannend in een bocht kan ik je vertellen.

Enfin, 15 minuten gewacht, hij start weer en met verminderd vermogen is hij in 1x van Amsterdam naar Den Haag gereden, rechtstreeks naar de dealer.

Achtergelaten, een dikke BMW 5 station meegekregen (wederom complimenten aan de dealer, die zich nu ook echt lullig voelde).

Het grappige aan mijn auto is dat er ik een GPS unit in heb zitten voor de km registratie en dat ik kan zien waar mijn auto is, ik zag dat ze de auto elke dag starten en lang lieten draaien, waarna ze na een paar dagen melden dat er technische onderdelen stuk waren, wellicht nog van de klap met het differentieel bij de 1e veertig km. Besteld in duitsland en dat is nog 2 weken wachten.

Enfin, na 3 weken mijn auto te zijn kwijtgeweest, is er voor 1000/1500 euro aan onderdelen in gegaan zonder uurloon en rijd de auto perfect weer!

Fabuleus!

  • 17.892 km

Na het incident rond de 12.000km heb ik geen problemen meer gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 1e 1000km na dit incident rustig aan heb gedaan en het vertrouwen een beetje kwijt was geraakt.

Maar nu, met het mooie weer, dakraampje open en weer het volledige vertrouwen in m'n auto ben ik weer zo blij als een kind.

Ik ga de achterwiel aandrijving steeds beter kennen en waarderen en leer steeds beter doseren in de bochten. Het gevoel van een kwispelend hondje op de weg, en een berijder zo blij als een kind, die combi.. is on-be-taal-baar!

Het lijkt of de auto na dit aantal km's (of de software update rond de 12.000km) lekkerder rijd qua motorgevoel, met name lijken de verhoudingen van de versnellingen ook iets beter. Het bereik van z'n 1e versnelling lijkt wat langer, ik kan met gemak 70km/h in z'n eerste versnelling halen en schakel door om vervolgens 120 in z'n 2e versnelling te kunnen rijden.

Heb nog getwijfeld om als toetje ooit die tuning van BMW te doen, of een chiptuning, maar ik zie hier vooralsnog vanaf, deze auto is 'standaard' gewoon een beest.

Het geluid van de uitlaatpijpen draagt ook bij aan het gevoel, zeker met opendakje en rijdend in een tunnel denk ik dat ik middenin een Top Gear aflevering zit.

Serieus mensen, mocht je twijfelen welke auto, met een budget voor een 335i... Dat is geen keuze. Punt. Koop die bak.

:)

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens