BMW 330i Executive (2000) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 330i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 142.200 km |
Aanschaf + ervaringen
- 140.000 km
Mijn eerste Bmw was een zwarte Bmw 323i exe sedan e46, hiervan heb ik ook een review bijgehouden.
Echter kreeg deze auto wat kuren, hij stond vaak bij de garage. Radiateur gescheurd, thermostaat stuk, draagarmen voor laten vervangen, parafan is verstopt geweest met als gevolg water in je interieur en zo nog wat dingen. Ik was er helemaal klaar mee.
Deze auto heb ik toen verkocht in de zomer van 2011, maar de volgende moest wel weer een Bmw worden want de rijeigenschappen waar super, die heerlijke 6-in-lijn motor.
De volgende Bmw moest een snellere worden en moest ook wat opties hebben die in de vorige Bmw ook had zoals: leren bekleding in combinatie met sportstoelen en stoerverwarming, schuifkanteldakje, cd speler. Ook moest de volgende Bmw minder dan 150.000km hebben gereden en moest in zeer goede/uitmuntende staat zijn.
En ik heb hem gevonden het is een Bmw 330i exe aut sedan geworden uit het jaar 2000!
Bij aanschaf 130.000km op de teller. Auto is in 2004 ingevoerd vanuit Duitsland. Alle papieren zitten erbij, alle facturen van het onderhoud, zelfs de aanschafpapieren van Duitsland zitten erbij. De auto is echt nog in topstaat! De enige beschadiging die erop zit, zit op de motorkap als gevolg van steenslag maar dit is al bijgewerkt. De onderkant is ook helemaal droog en geen enkel roest plekje of oliespoortje te vinden.
De rijeigenschappen zijn nog beter dan vorige Bmw. Er zit namelijk een orgineel van fabriek af geleverd sportonderstel onder. Dit maakt dat de auto nog strakker door de bochten gaat.
Echter als met de auto naar zuid-france rijdt is het hij toch wel stevig/stug. Niet oncomfortble, maar stug.
Maar als je dan op de franse bergweggetjes rijdt ben je allang weer vergeten dat ie stug was op de snelweg, want op de bochtige (bergweggetjes) is het feest. Dan gaat de automaat in de tiptronic mode, lekker in de tweede of derde versnelling laten hangen!
Verbruik naar zuid-france was goed te noemen. Met een snelheid van 140-150 op de klok kwam het verbruik toch nog uit op 1 op 12,8.
Echter het gemiddelde verbruik tijdens de winter in de bebouwdekom is minder prettig te noemen je komt al snel uit op een verbruik van 1 op 7. Ik rij dan wel korte stukjes, minder dan 10km, en dan doe ik echt rustig aan. Geen gekkigheid met een koude motor.
Maarja omgeving schiphol is elke 500meter een stoplicht, en als het mee zit heb je geen file tussen de stoplichten, dusja dat helpt ook allemaal niet mee aan een gunstig verbruik.
In het begin had een storing in een sensor op de nokkenas. Deze is toen onder garantie vervangen. Verder is er niks aan het handje.
In maart 2012 moet de auto voor apk en ik laat gelijk even een kleine beurt uitvoeren.
Kortom na 11.000km nog altijd zeer tevreden!
Er komt vast weer een update na de APK.
Apk + kleine beurt
- 142.200 km
Zoals beloofd, na de apk zou er weer een update komen.
De auto heeft een kleine beurt gehad. Tevens is er een remleiding vervangen, deze was helemaal ingevreten bij het koppelstuk. Is nog een aardig klusje trouwens want de brandstof tank moest eronder vandaan.
Ook heeft de Bmw nieuwe handrem schoentjes gekregen aan beide kanten.
Van de betreffende monteur kreeg ik nog complimenten: wat een strakke Bmw heb je en hou de Bmw in deze staat, en wees er heel zuinig op! Toch leuk als een monteur dat zegt :-). De Bmw heb ik vandaag in de leer behandeling gezet. Daar knapt het wel weer van op!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.