BMW 328i Executive (2000) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 328i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 199.784 km |
KM-stand laatst | 220.013 km |
Viscokoppeling vervangen
- 205.808 km
Visco koppeling vervangen
Banden vervangen
- 206.640 km
Banden vervangen Michelin Premacy 225/45/R17
Remklauw LA vervangen
- 206.900 km
Remklauw LA vervangen
Remblokken + indicator achterzijde
Remsysteem ontlucht
Remvloeistof ververst
Stadslicht
- 210.880 km
Stadslicht RV
Kleine onderhoudsbeurt
- 212.583 km
Kleine onderhoudsbeurt
R.V. dimlicht vervangen
Olie ververst
RA remslang vervangen
LA remslang vervangen
Vrijschakelpen afgesteld
- 214.465 km
Vrijschakelpen laten afstellen
Preventief groot onderhoud
- 217.547 km
Automatische versnellingsbak laten spoelen
Olieservice laten uitvoeren
Interieurfilter vervangen
Luchtfilter vervangen
Brandstoffilter vervangen
Bougies vervangen
Kleppendekselpakking vervangen
Waterpomp vervangen
Radiateur vervangen
Koelsysteem laten ontluchten
Koelsysteem afgeperst/ gecontroleerd
Motorruimte gereinigd
Adaptatiewaarden EGS gereset
Achterbanden Vredestein 245/40 R17
Style 68 velgen M breedset gemonteerd
Sensor airco, buiten temp vervangen
- 201.285 km
Auto stond te koop op 199.000 km van de eerste eigenaar. Ik heb de BMW in januari 2018 gekocht.
De mini Maserati van BMW. Qua motorinhoud (2,8 l) en qua pk's (193). In Italie had je destijds een voor de belasting gunstige V6 Turbo. In Duitsland gold dit bijna hetzelfde. Met z'n 193 pk viel de 328i precies in een gunstig belastingtarief.
Ik heb de BMW nu bijna 2,5 jaar. Het rijden voelt als een kleine limousine. Zijn veel grotere broer, de 728i rijdt voortreffelijk. Met de minder grote interieur -en exterieurmaten kan de 328i prima uit de voeten. Denk wel om roest.
De zes- in lijn loopt mooi. Zelfs na 20 jaar spatzuiver. De auto voelt solide aan. Echt Duits degelijk.
De BMW kwam de eerste twee jaren tijdens mijn bezit moeiteloos door de APK keuring. Wat helaas voor veel BMW's geldt dat als er tussen de 200.000 en 300.000 km mee is gereden, er veel kosten aankomen.
Ik heb veel preventief laten vervangen en stuitte op bonnen van 2.500 Euro. De 328i is een dure jongen in onderhoud. Het zit allemaal goed in elkaar, maar een auto van 20 jr oud dient nu eenmaal goed 'bijgehouden' te worden. Vertroeteld eigenlijk.
De auto rijdt gemiddeld 1: op 9/ 1: op 10. Met veel snelwegkilometers. Stoplichtsprintjes doe ik met deze oude dame niet. Ik probeer de BMW zo origineel mogelijk te houden. Hij staat ook prima in de lak en heeft originele halogeen verlichting.
Omdat je tegenwoordig minimaal een 340i moet kopen om zescilinder te rijden is zo'n E46 328i nog best wel een aardig alternatief. Wanneer je een redelijk tot goede E46 328i deze dagen wilt bemachtigen zit je rond de 4000 - 5000 Euro. Met nog geen twee ton op de teller.
Om hem naar je zin te krijgen en wel wat achterstallig onderhoud moet wegwerken zul je toch weer een kleine investering moeten doen. Uit mijn ervaring weet ik dat vorige eigena (ren) de auto met wat achterstallig onderhoud bij een garage achterlaten, deze garage er een lapje overheen
haalt en in de verkoop doet
Rekent u maar op bijkomende kosten van 2000 - 3000 Euro. Maar dan hebt u voor zo'n 7500 Euro wel een tijdloos mooie E46 met een potente motor die goed mee kan komen in het verkeer.
De 328i en 330i (E46) zijn beiden auto's, mits goed onderhouden die de komende jaren hun waarde niet zullen verliezen. Een 330i heeft nog meer koppel en vermogen dan een 328i. De E46 325i is tevens een pareltje. Zescilinder rijden voor een gemiddeld verbruik van rond de 1: op 10.
De kleuren grijs en zwart voor een youngtimer look. Ik heb bewust gekozen voor een donkergroene E46. Dat maakt hem mooi gedateerd. Echt jaren negentig met de houten strips in het interieur en de oranje dashboardverlichting bij het ontsteken van de lampen. Oxfordgrun met de zilveren verticale lijnen (||) (||) tussen de BMW nieren voorop. Deze hadden alleen de zescilinders.
Het grote minpunt van een zescilinder E46 is dat het subframe onder bij regelmatig grote snelheden/ snel optrekken, kan scheuren. Dit komt voor bij de snelle dieselmotoren (330d) en de 328i/330i. Dit is een kostbare reparatie. Laat hier bij aanschaf goed naar kijken/ vraag een aankoopkeuring wanneer u een E46 wilt kopen. Dit kan u veel geld besparen...
De 328i rijdt als een zonnetje! Het is een erg degelijk gebouwde BMW. Net als de E39 met een tijdloos ontwerp en tegenwoordig wanneer je nu een sedan, coupe of Touring koopt, mooi vanuit elk oogpunt. De E36 coupe is al veel minder een auto die van allerlei spoilers wordt voorzien. Dit begint nu ook al voor de E46 te gelden. Het worden steeds meer liefhebbersauto's.
Nieuwe APK
- 219.887 km
Glansrijk door de APK Keuring.
Auto stond te koop
- 220.013 km
Auto heeft een paar dagen te koop gestaan.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW 3-serie
Uitgelicht aanbod

BMW 3-serie Cabrio 330Ci • Hardtop/Softtop • Automaat • EXPORT!!
- 2001
- 254.777 km

BMW 3-serie Coupé 328Ci Executive Automaat ClimateControl
- 1999
- 281.089 km

BMW 3-serie Cabrio 320Ci Executive AUTOMAAT, Navi, Leer, Xenon, Mem.Seats, M-Optiek, 17"LM, z.g.a.n. APK – Inruil Mogelijk –
- 2001
- 223.625 km