BMW 330Ci Cabrio Executive (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 330Ci Cabrio Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 105.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
BMW 330 CI Executive Cabrio facelift 2003
105000 km.
Vorig jaar september (2011) kocht ik deze schitterende cabrio van eerste eigenaar: een italiaan. De wagen moest dus ingevoerd worden.
Hij was helemaal origineel toen ik hem kreeg en voorzien van alle fabrieksoptie`s. Ik wilde persé een 330 automaat in de kleur Mystic blue of Topas blue. Het is Mystic blue geworden; een prachtige kleur, vooral in de zon. Hij had iets meer dan een ton gelopen en hij reed uitstekend. Er was niets op de wagen aan te merken op het schommelen van het toerental ná dat hij deed onder de 2500 toeren. Ook vond ik hem vrij snel overschakelen en te laat terugschakelen zodat je vaak onder in de toeren zat...ach, het was voor mij een kwestie van wennen.
125000 km.
Toch heb ik uit voorzorg de automaat laten doorspoelen en reinigen. Baat het niet dan douchet het ook niet...;-) Het schakelen leek soepeler te gaan maar dat kan ook suggestie zijn geweest. Het schommelen en te laat terugschakelen was niet opgelost...nou, ik had er al vrede mee dus niet getreurd.
130.000 km
Al flink veel erg lekkere kilometers met de wagen gereden. Hij is voorzien van 231 gewillige paardjes die maar wát graag uit de stal komen. Toch is het geen sportwagen; hij is snel en sportief (mede door het M-onderstel) maar het is meer een snelle cruiser.
Olie verbruik is minimaal; ik denk dat ik een half litertje olie bij heb gevuld op ruim 10000 km. Nu las ik op diverse fora dat dit type motor (helaas vaak) olie lust; ik mag dus niet klagen met dit verbruik.
Het benzineverbruik.
Dit vind ik altijd een tricky puntje...als je een auto koopt met een dikke motor WEET JE GEWOON dat het je benzine gaat kosten: PUNT! Als je dat niet wil moet je een zuiniger wagentje kopen. Toch wil ik hier vermelden wat hij verbruikt...precies weet ik het niet maar het zal zo rond de 1:11 zijn op de snelweg bij 130km/uur en rond de 1:7-8 in de stad.
Het dak.
Het dak is een origineel BMW dak dat er nog zeer mooi uitziet. Ook is het uiteraard 100% waterdicht en nagenoeg geluiddicht. Dit laatste had ik echt niet verwacht. Ik heb vele cabrio`s gereden en rijd nog steeds meerdere cabrio`s (waaronder een porsche 911 met een nieuw dak!) maar dit is toch het beste van het beste. De afwerking is gewoon BMW: superstrak en netjes.
Het interieur.
Ook ná 136K (huidige stand) ziet het grijze leer er nog uit als nieuw! Nergens sporen van slijtage en het zit nog als nieuw. Ook het stuur vertoond geen slijtagesporen evenals de rest van het interieur; gewoon nog als nieuw.
136.680.
Alles is (was) origineel aan de wagen; tot aan de verlichting toe. Achter zaten de oranje/rode LED achterlichten maar die oranje knippers vond ik niet mooi. Bij de dealer originele heldere wit/rode LED achterlichten gekocht en sinds dat moment SCHOMMELT HET TOERENTAL NIET MEER EN SCHAKELT DE AUTOMAAT PERFECT OP EN TERUG..!!!
Wat dit met elkaar heeft te maken weet ik niet en ik geloof eigenlijk ook niet dat het met elkaar te maken heeft maar het is wel toevallig dat het nu ineens over is en hij perfect schakelt...
137500 km
Nu ruim 1500 km gereden en geen enkel probleem meer gehad met de automaat.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.