BMW 328i touring Executive (1999)

autoreview

BMW 3-serie touring
BMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie - interieur

Signalement

Uitvoering328i touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf211.000 km
KM-stand laatst470.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

260000 km met één auto

  • 470.000 km

Komende zondag heb ik mijn E46 328I/3.0 touring precies 7 jaar. Jaar waarin ik bijna 260000 km met een auto heb gereden, mar mede uit hobby overwegingen het me moeilijker heb gemaakt dan noodzakelijk.

De eerste 3 jaar vooral veel gereden, 110000 km totaal, weinig onderhoud, weinig kosten, wat banden en remdelen, tgv sportieve rijstijl. Veel plezier gehad van de LPG-tank, scheelt een hoop geld bij deze afstanden.

De trigger tot een grote wijziging was waterlekkage. Opgezocht op BMW TIS (werkplaats CD), oeps, fabricagefout leidde bij dit bouwjaar en maand vaak tot cilinderkop vervanging op garantie. Alternatief bedacht, over op 3.0 liter voor meer vermogen. Losse motor gekocht, gereviseerd en ingebouwd. Nog steeds waterlekkage. Was toch het reservoir op de radiator. Maar eigenlijk had ik dit toch wel willen doen..

Wordt vervolgt
Met deze motor heb ik nogal wat te stellen - vanos nokkenas verstelling weigert soms en gasklephuis diverse keren schoongemaakt ivm foutmeldingen

Ondertussen heel veel onderdelen 1x vervangen:
- 270000 km koppeling
- 300000 nieuw gasklephuis - duur E 450
- 350000 km differentieel, lager kapot, waren niet leverbaar, dus geheel ander diff.
- 380000 km dynamo
- 420000 km startmotor
- 440000 km nieuwe rubbers in de verdamper
(bij rond 300000 km ook een keer)
- 459000 km: multibelts en loopwiele inclusief waterpomp, eerste keer na revisie, maakten wat lawaai.
- 460000 km stationair lucht regelklep, inlaat kanaal lengte regelschuif

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.