BMW 325i (1987)

autoreview

BMW 325i (1987)

Signalement

Uitvoering325i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf297.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb deze BMW voor 1 doel gekocht: Nurburgring.

Ze raken schaars, die 325’s. Niet alleen betaal je er relatief flink voor (zeg 2x de prijs van een vergelijkbare 320 of 4x de prijs van een vergelijkbare 316) het aanbod is ook zeer dun.

Voordeel is dat je er altijd zo weer vanaf bent.

Goed de auto: deze had een aantal aanpassingen bij aankoop: een Hartge spaghettispruitstuk en waarschijnlijk andere nokkenas en mooi hartge kleppendeksel. Waarschijnlijk geen H27 (2.7 ombouw) maar iets van H26 met pak m beet 190pk.

De auto was daarnaast flink verlaagd, wat stapvoets over drempels betekent en dan nog de grond raken met uitlaat en carter. 15 inch velgen met 205/50 banden, spoilertje achterop en heerlijk open dakje.

De 6 cilinder, spagettiespruitstuk met daarnaast ik gok een leeggehaalde einddemper en een niet helemaal lekvrije middendemper geeft een prachtig geluid.

Bij nat is deze auto een gevaar. iets te vroeg gas in de bocht en je staat achterstevoren. Door de korte wielbasis is t uitbreken lastig te controleren

Bij droog plakt de auto aan de weg. Heel licht onderstuur bij te hard insturen, heel licht overstuur bij te hard uitsturen maar meestal keurig neutraal. De auto gaat echt heerlijk rond op de ring en er is weinig wat je kan inhalen. Als enig nadeel zou je de korte 2 en de lange 3 kunnen noemen. Hierdoor kom je heuvel op na een bocht te kort.

Omdat deze review ook bestemd is voor normaal gebruik:
Wat opvalt is de degelijkheid. Auto heeft 3 ton gelopen en is 20 jaar oud maar ziet er van binnen prima uit. Ook roest heeft nog geen vat gekregen. Het lijkt een heerlijke auto voor dagelijks gebruik en de 6 cylinder is verslavend. Waarom zou je nog een oude 205 oid rijden? waarom geen 325? Je voelt je de koning vd weg.

Voor normaal gebruik is deze 325 natuurlijk iets ander verhaal. De verlaging is een probleem. het verbruik en t lawaai ook en de brede banden zijn met nat een gevaar.

En dat brengt meteen het dilemma. Circuitgebruik is anders dan de normale weg. En omdat ze allemaal gekocht worden voor de zomeravondcompetitie zullen we er nog maar weinig op de weg zien. Misschien wel jammer, maar misschien ook wel een veilig idee.

PROBLEMEN

motorsteunen gescheurd, carter beetje lek. Waarschijnlijk door te veel verlaagd.
Verder nix.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.