BMW 323i (1984) #2

autoreview

BMW 323i (1984)

Signalement

Uitvoering323i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1984
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf192.000 km
KM-stand laatst192.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn miskoop

  • 192.000 km

Voor 2250 euro kreeg ik deze net geimporteerde auto mee bij de garage in Leek. Het was een zo-meeneem-prijs + APK omdat het er nog wat aan gelast moest worden bij de wielkassen en het interieur niet geheel netjes was.

Technisch was de auto 100%. De distributieriem hoefde niet te worden vervangen, want er lag een ketting in volgens de verkoper.

Toen ik de auto eindelijk mocht ophalen had ik nog geen 100 meter gereden of m'n linkerruit boven de deur sprong in 1000 stukjes. Weer terug naar de garage gegaan, en ze zouden er een nieuwe ruit in zetten. Later wilden ze opeens geld hebben voor de nieuwe 2e hands ruit. Dit was niet afgesproken. Dus na lang getouwtrek (en dreigen de koop ongedaan te maken) m'n zin gekregen.
Daarna toevallig diegene tegengekomen die de ruit leverde aan Leek. Ze logen ook nog tegen mij over de prijs! Enfin.
Deze BMW specialist wist mij uiteraard te vertellen dat deze auto geen ketting heeft, maar gewoon een distributieriem. Gelijk vervangen dus. Dus was ik weer een paar honderd euro verder.
Tevens bleek de radiateur kapot.

Na dit "akkefietje" heb ik het interieur opgeknapt met 2e hands BMW onderdelen en naar een adres gezocht om de roest aan te pakken.
Dat bleek nog een hele toer. Nog nooit zoveel hoofdschuddende mensen gezien.
Uiteindelijk via werkspot iemand gevonden die voor een schijntje nieuwe stukken in de wielkassen wilde lassen. Hij spoot ze ook nog even gratis bij. Het zag er weer bijna uit als nieuw!

Daarna heb ik de olie + oliefilter laten vervangen + alle vloeistoffen. Tevens nieuwe banden op laten zetten en de uitlaat laten lassen. De remmen zaten ook vast, dus die moesten ook worden aangepakt.

Qua rijprestaties is de auto me 100% meegevallen. Deze auto uit 1984 rijdt met het comfort van een auto uit de jaren 90 en de zescilinder maakt weinig geluid (tenzij je het gas intrapt natuurlijk, dan krijg je dat heerlijke rauwe geluid). Een perfecte auto om over de autobahn te cruisen en voor lange afstanden.

Maar toen kwam de laatste klap. Tijdens een rit begon de temperatuur op te lopen. De ANWB kwam er bij en wist de auto weer een beetje af te koelen, zodat ik de BMW nog bij mijn garage kon krijgen. De monteur wist mij te vertellen dat het een lekke koppakking was, of dat de kop er af moest (of iets dergelijks).
Aangezien ik dit niet meer kon betalen moest ik de auto voor een schijntje verkopen om de openstaande garagerekeningen mee te betalen.

Hij heeft uiteindelijk meer stil gestaan dan gereden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.