AutoWeek 16 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 16 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Compact
2

autoreview

BMW 320td Compact Executive (2004)

Anoniem
  • Review
9 oktober 2009 om 11:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering320td Compact Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf123.225 km
KM-stand laatst123.233 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 123.233 km
  • 9 oktober 2009

Na jaren in hele saaie leaseauto's te hebben gereden betekende een nieuwe baan de kans om eindelijk wat leuks te kunnen kopen en rijden. Ik had uiteindelijk twee opties: een Alfa 147 of een BMW Compact. Met keuze nummer 1 zou ik een jongensdroom waarmaken door eindelijk Alfa te gaan rijden. Maar de BMW bleef trekken. Ik had hem een paar jaar terug als vervangende auto voor een notoir lekkende Leon meegekregen en was destijds direct verkocht.

Bij Wout Verweij Auto's in Oudewater vond ik uiteindelijk een nette. 123k op de klok na vier jaar lease. Hij was nog niet gepoetst want net binnen. Maar dan zie je wel heel goed wat je krijgt en dat was gewoon een nette auto. Wout heeft de parkeerdeukjes weg laten halen en een schade aan de onderbumper netjes laten repareren en toen werden we het eens.

In mijn vriendenkring werd de Bimmer gematigd enthousiast ontvangen. Niet zo zeer vanwege het merk, maar wel de uitvoering. Het is namelijk een auto met een M-pakket. Dat betekent o.a. hele dikke 245 banden achter op 17-inch wielen, sportinterieur met half alcantara stoelen en op ongeveer alles - pook, dorpels, stuur - het m-logo. Ik heb de hoon zonder zweten doorstaan. Ik geef toe, een beetje fout is het, maar stiekem toch wel erg lekker.

Ik ben daarmee direct bij het grootste pluspunt van deze auto. Het rijdt zeker na jaren in saaie doorsnee auto's geweldig. Zeker met de dikke diesel - 320 en niet 318 - heb je altijd lekker veel koppel. Rotondes worden een feestje, zeker als het heeft geregeld. Er is weinig nodig om de korte kont dwars te zetten. Snelweg is ook heerlijk. Ik ben er mee op en neer naar Le Mans geweest en dan pas merk je hoe relaxed je met deze auto lange stukken aflegt.

Tweede pluspunt is de kwaliteit. Ook na 130 k voelt veel, bijna alles aan de BMW nog strak en nieuw. Geen rammeltjes in het interieur, de bak schakelt nog even stevig als nieuw en alles in het interieur voelt alsof het nog 3 ton mee kan. Het is een cliché, maar echte Duitse kwaliteit.

Eén van de nadelen merkte ik toen ik veel in de Drie begon te rijden na het inleveren van mijn Peugeot. Als je zoals ik laag zit, overzie je de neus slecht en dan is het makkelijk te vergeten dat die ietsje langers is dan andere auto's uit het segment. Het gevolg was een lelijke kras aan de rechterzijkant en een gedeukt ego. Ik heb er over gedacht het te laten weghalen. Maar uiteindelijk heb ik me dapper aan mijn plan gehouden van niet langer dan een jaar in de BMW rijden. Waarover zo meer. Het is dus niet van schadeherstel gekomen.

Persoonlijk vond ik uiteindelijk ook de superlage 17 inch wielen geen goede keuze. Ze zien er geweldig uit en maken met de dorpelverbreders en achterspoilertje van de brave Compact een lekker dikke auto. Maar ze zijn bij mij in de straat een crime met parkeren. Elke keer vrees je weer voor schade. Hetzelfde geldt voor de superlage voorbumper. Tegenwoordig liggen er zoveel stoepranden etc dat het lastig is hem net te houden. Mijn voorganger was dat ook niet gelukt.

Uiteindelijk heb ik bijna 30.0000 probleemloze BMW-kilometers gehad. Mijn enige kosten waren een 140.000 beurt. Die heeft hij naar volle tevredenheid gekregen bij Kees Bakker BMW in Lisse. Een echte aanrader. Kees is honderden euro's goedkoper dan de dealer en minstens zo goed. Voor de winter heb ik overwogen de auto nieuwe achterbanden te geven en er langer door mee te rijden. Ook al was dat niet het plan. Zie het als een compliment aan de kwaliteiten.

Uiteindelijk gaf een redelijke verkoopprijs en een snelle berekening van kosten de komende tijd - 400 euro alleen voor banden, dan nog apk en wellicht een grote reparatie a la koppeling in de komende maanden - de doorslag. Dat vind ik persoonlijk ook wel een nadeel aan een auto als deze. Je onderhoudskosten zijn gewoon een stukje steviger omdat de onderdeelprijzen voor BMW hoog zijn.

Verwacht overigens op dit moment ook geen briljant lage afschrijving. Waarop ik vorig jaar wel hoopte. Ik heb er in een jaar 3750 op ingeleverd. Toch wel vrij heftig. Laten we het erop houden dat plezier een prijs heeft. De Compact staat niet voor de deur. Zijn plaats is ingenomen door.... een 147.


4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Alphabet
BMW 318i (4D/6H)
€ 579
Stel samen ▸
Athlon
BMW 318i Corporate Executive (4D/8A)
€ 619
Stel samen ▸
Arval
BMW 318i Touring (5D/8A)
€ 601
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    328i Executive

    BMW 328i Executive

    • 2012
    • 173.483 km

    € 18.450

    318i Business Line

    BMW 318i Business Line

    • 2011
    • 159.000 km

    € 7.999

    318i Sedan |SPORT LINE |M HEMELBEKLEDING |CRUISE CONTROL

    BMW 318i Sedan |SPORT LINE |M HEMELBEKLEDING |CRUISE CONTROL

    • 2021
    • 54 km

    € 51.051

Meer BMW 3-serie occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW 520d Touring

Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW 520d Touring

Over vier jaar kun je alleen nog elektrische Jaguars kopen. Toch staat er sinds kort een nieuwe...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Review
    BMW 316ti Compact (2004)

    BMW 316ti Compact (2004)

    2
    • 26 juni 2018
  • Review
    BMW 316ti Compact (2002)

    BMW 316ti Compact (2002)

    1
    • 9 mei 2017
  • Review
    BMW 316ti Compact (2002)

    BMW 316ti Compact (2002)

    • 9 mei 2017
  • Review
    BMW 316ti Compact (2004)

    BMW 316ti Compact (2004)

    10
    • 22 december 2015
  • Review
    BMW 316ti Compact Executive (2001)

    BMW 316ti Compact Executive (2001)

    • 29 oktober 2015
  • Review
    BMW 325ti Compact Executive (2001)

    BMW 325ti Compact Executive (2001)

    2
    • 28 augustus 2015
  • Review
    BMW 316ti Compact Black  Silverline (2004)

    BMW 316ti Compact Black Silverline (2004)

    8
    • 9 maart 2013
meer reviews
BMW 325Ti Compact - Blits Bezit

BMW 325Ti Compact - Blits Bezit

58

De Compact-modellen van BMW worden altijd een beetje met de nek aangekeken. Maar vergis je...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    BMW M3 en BMW M4 Competition met xDrive-vierwielaandrijving

    BMW M3 en BMW M4 Competition met xDrive-vierwielaandrijving

    5
    • 19 april 2021
  • Review
    BMW 320i (2019)

    BMW 320i (2019)

    3
    • 11 april 2021
  • Review
    BMW M340i xDrive Touring (2020)

    BMW M340i xDrive Touring (2020)

    7
    • 2 april 2021
  • Review
    BMW 320i Touring (2018)

    BMW 320i Touring (2018)

    3
    • 21 maart 2021
  • Test: BMW M3 Competition

    Test: BMW M3 Competition

    • 16 maart 2021
  • Review
    BMW 320i Touring (2007)

    BMW 320i Touring (2007)

    3
    • 10 maart 2021
  • Autonieuws
    BMW 3-serie Touring (1994) - In het Wild

    BMW 3-serie Touring (1994) - In het Wild

    47
    • 5 maart 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    BMW i4 trekt M-pak aan

    BMW i4 trekt M-pak aan

    14
    • 21 april 2021
  • Autonieuws
    BMW M3 en BMW M4 Competition met xDrive-vierwielaandrijving

    BMW M3 en BMW M4 Competition met xDrive-vierwielaandrijving

    5
    • 19 april 2021
  • PREMIUM
    Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW 520d Touring

    Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW...

    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    BMW M4 'CSL' voor het eerst in beeld

    BMW M4 'CSL' voor het eerst in beeld

    9
    • 12 april 2021
  • Review
    BMW 320i (2019)

    BMW 320i (2019)

    3
    • 11 april 2021
  • Autonieuws
    BMW en Mercedes boeken verkooprecords

    BMW en Mercedes boeken verkooprecords

    54
    • 8 april 2021
  • Autonieuws
    Alpina krijgt twee verkooppunten in Nederland

    Alpina krijgt twee verkooppunten in Nederland

    20
    • 8 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep