Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Compact

BMW 320td Compact Executive (2004)

autoreview

2
BMW 320td Compact Executive (2004)
Anoniem
  • Gebruikersreview
9 oktober 2009 om 11:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering320td Compact Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf123.225 km
KM-stand laatst123.233 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 123.233 km
  • 9 oktober 2009

Na jaren in hele saaie leaseauto's te hebben gereden betekende een nieuwe baan de kans om eindelijk wat leuks te kunnen kopen en rijden. Ik had uiteindelijk twee opties: een Alfa 147 of een BMW Compact. Met keuze nummer 1 zou ik een jongensdroom waarmaken door eindelijk Alfa te gaan rijden. Maar de BMW bleef trekken. Ik had hem een paar jaar terug als vervangende auto voor een notoir lekkende Leon meegekregen en was destijds direct verkocht.

Bij Wout Verweij Auto's in Oudewater vond ik uiteindelijk een nette. 123k op de klok na vier jaar lease. Hij was nog niet gepoetst want net binnen. Maar dan zie je wel heel goed wat je krijgt en dat was gewoon een nette auto. Wout heeft de parkeerdeukjes weg laten halen en een schade aan de onderbumper netjes laten repareren en toen werden we het eens.

In mijn vriendenkring werd de Bimmer gematigd enthousiast ontvangen. Niet zo zeer vanwege het merk, maar wel de uitvoering. Het is namelijk een auto met een M-pakket. Dat betekent o.a. hele dikke 245 banden achter op 17-inch wielen, sportinterieur met half alcantara stoelen en op ongeveer alles - pook, dorpels, stuur - het m-logo. Ik heb de hoon zonder zweten doorstaan. Ik geef toe, een beetje fout is het, maar stiekem toch wel erg lekker.

Ik ben daarmee direct bij het grootste pluspunt van deze auto. Het rijdt zeker na jaren in saaie doorsnee auto's geweldig. Zeker met de dikke diesel - 320 en niet 318 - heb je altijd lekker veel koppel. Rotondes worden een feestje, zeker als het heeft geregeld. Er is weinig nodig om de korte kont dwars te zetten. Snelweg is ook heerlijk. Ik ben er mee op en neer naar Le Mans geweest en dan pas merk je hoe relaxed je met deze auto lange stukken aflegt.

Tweede pluspunt is de kwaliteit. Ook na 130 k voelt veel, bijna alles aan de BMW nog strak en nieuw. Geen rammeltjes in het interieur, de bak schakelt nog even stevig als nieuw en alles in het interieur voelt alsof het nog 3 ton mee kan. Het is een cliché, maar echte Duitse kwaliteit.

Eén van de nadelen merkte ik toen ik veel in de Drie begon te rijden na het inleveren van mijn Peugeot. Als je zoals ik laag zit, overzie je de neus slecht en dan is het makkelijk te vergeten dat die ietsje langers is dan andere auto's uit het segment. Het gevolg was een lelijke kras aan de rechterzijkant en een gedeukt ego. Ik heb er over gedacht het te laten weghalen. Maar uiteindelijk heb ik me dapper aan mijn plan gehouden van niet langer dan een jaar in de BMW rijden. Waarover zo meer. Het is dus niet van schadeherstel gekomen.

Persoonlijk vond ik uiteindelijk ook de superlage 17 inch wielen geen goede keuze. Ze zien er geweldig uit en maken met de dorpelverbreders en achterspoilertje van de brave Compact een lekker dikke auto. Maar ze zijn bij mij in de straat een crime met parkeren. Elke keer vrees je weer voor schade. Hetzelfde geldt voor de superlage voorbumper. Tegenwoordig liggen er zoveel stoepranden etc dat het lastig is hem net te houden. Mijn voorganger was dat ook niet gelukt.

Uiteindelijk heb ik bijna 30.0000 probleemloze BMW-kilometers gehad. Mijn enige kosten waren een 140.000 beurt. Die heeft hij naar volle tevredenheid gekregen bij Kees Bakker BMW in Lisse. Een echte aanrader. Kees is honderden euro's goedkoper dan de dealer en minstens zo goed. Voor de winter heb ik overwogen de auto nieuwe achterbanden te geven en er langer door mee te rijden. Ook al was dat niet het plan. Zie het als een compliment aan de kwaliteiten.

Uiteindelijk gaf een redelijke verkoopprijs en een snelle berekening van kosten de komende tijd - 400 euro alleen voor banden, dan nog apk en wellicht een grote reparatie a la koppeling in de komende maanden - de doorslag. Dat vind ik persoonlijk ook wel een nadeel aan een auto als deze. Je onderhoudskosten zijn gewoon een stukje steviger omdat de onderdeelprijzen voor BMW hoog zijn.

Verwacht overigens op dit moment ook geen briljant lage afschrijving. Waarop ik vorig jaar wel hoopte. Ik heb er in een jaar 3750 op ingeleverd. Toch wel vrij heftig. Laten we het erop houden dat plezier een prijs heeft. De Compact staat niet voor de deur. Zijn plaats is ingenomen door.... een 147.


4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
BMW 318i Business Edition Plus (4D/8A)
€ 669
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 705
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 318i Special Executive

    BMW 318i Special Executive

    • 2003
    • 215.200 km

    € 3.250

    BMW 3-serie Touring 318i EXE, 12.000 KM P/JR GEREDEN, BLACKLINE

    BMW 3-serie Touring 318i EXE, 12.000 KM P/JR GEREDEN, BLACKLINE

    • 2002
    • 254.363 km

    Op aanvraag

    BMW 330i Dynamic Executive | Climate Control | Full-map Navi | Stoelverwarming

    BMW 330i Dynamic Executive | Climate Control | Full-map Navi | Stoelverwarming

    • 2005
    • 222.357 km

    € 8.750

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: facelift

    496
    • 18 mei 2022

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 325ti Compact Executive (2003)

    BMW 325ti Compact Executive (2003)

    4
    • 11 juli 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 316ti Compact (2004)

    BMW 316ti Compact (2004)

    2
    • 26 juni 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 316ti Compact (2002)

    BMW 316ti Compact (2002)

    1
    • 9 mei 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 316ti Compact (2002)

    BMW 316ti Compact (2002)

    • 9 mei 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 316ti Compact (2004)

    BMW 316ti Compact (2004)

    10
    • 22 december 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 316ti Compact Executive (2001)

    BMW 316ti Compact Executive (2001)

    • 29 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 325ti Compact Executive (2001)

    BMW 325ti Compact Executive (2001)

    2
    • 28 augustus 2015
meer reviews
BMW 325Ti Compact - Blits Bezit

BMW 325Ti Compact - Blits Bezit

58

De Compact-modellen van BMW worden altijd een beetje met de nek aangekeken. Maar vergis je...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    28
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2016)

    BMW 320i (2016)

    1
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    45
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    21
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    98
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    28
    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 116i (2022)

    BMW 116i (2022)

    2
    • 22 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    89
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2016)

    BMW 320i (2016)

    1
    • 19 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden