Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Touring

BMW 320i Touring (2018)

autoreview

6
BMW 320i Touring (2018)
BMW 320i Touring (2018)BMW 320i Touring (2018)BMW 320i Touring (2018)BMW 320i Touring (2018)BMW 320i Touring (2018)
Anoniem
  • Gebruikersreview
31 juli 2018 om 01:41
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering320i Touring
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst31.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste maanden...

  • 2.850 km
  • 30 juli 2018

Na twee maanden, 2 lange trips en best wat stadskilometers een eerste review van mijn F31. De nieuwe 3-touring is in aantocht, maar ik wilde toch niet langer wachten met de keuze. Ondanks 4 redelijk tevreden jaren in een Peugeot 308 Hdi Blue Lease Executive (60.000km 😱) was er budget om te switchen naar een hoger klasse. Wat een luxe probleem! Een mooie iets oudere Audi A4, wachten op de nieuwe Volvo V60 of een vertrouwde en doorontwikkelde 3-serie... Na enkele dealerbezoeken, proefzitten, proefrijden en veel calculeren toch voor de BMW gegaan. Prijstechnisch ontloopt het elkaar niet enorm veel met alle gewenste opties (leer, automaat, panorama dak, goede audio, uitgebreide navi, fraaie velgen etc...) een schitterende auto samengesteld. Een hoop opties er nog bij genomen, maar de lijst is eindeloos. Al met al een Renault Twingo aan opties, maar ziet alles er fraai uit als je na ruim drie maanden wachten bij de dealer binnen komt. Een schitterende auto, ondanks dat ie iets op leeftijd is.

Het rijden
Wat een genot, na twee decennia handgeschakeld nu toch een automaat gezien het vele stadsverkeer. Een super soepel achttraps ZF. Alleen bij het schakelen van 1 naar 2 een kleine inhouding, voor de rest zacht als boter, maar toch alert. Na de aflevering gelijk twee mooie ritten naar Friesland (400km) en Engeland (ca. 1.800km). Heerlijk comforttabel en na 8-9u rijden stap ik gewoon fris uit. De motorkeuze was simpel. Ik rijdt te weinig voor diesel( 12-15.000 p/j) en een drie cilinder wilde ik niet. Dat past gevoelsmatig toch niet bij een BMW, een vier cilinder is al inleveren qua genot. Het werd dus een 320i. Ondanks de substantieel hogere bijtelling geen dag spijt van de keuze. Een heerlijk blok, stil en op afroep toch vrij krachtig. Geen geweldenaar, maar zeker niet slecht.

Kwaliteit
Alles voelt aan zoals je mag verwachten. Zeer fraai leer, mooie tapijten, alles krijkvrij en heeeel veel mogelijkheden. Tijdens de rit naar Engeland bleef de uitstekend werkende navigatie (met Real life traffic) wel 1 keer geheel hangen. Alles was “ bevroren”. Ik wilde gaan stoppen, maar voordat dat kon ging het systeem over tot een reset en werkte alles binnen 2 minuten weer naar behoren. Als het daar bij blijft ben ik tevreden, met de Peug ben ik gekker storingen gewend.

Overall
Een superauto met veel comfort, fraaie looks met de combi al zeg ik het zelf en een redelijk brandstofverbruik van ca. 1:14 op langere ritten. Een fijne motor met behoorlijke performance en de rest....dat zal in de komende jaren blijken!

Kleine update

  • 6.500 km
  • 7 november 2018

We zijn weer een maand of drie verder. Nog steeds stap ik elke keer met enorm veel plezier in. Ja, ik rij niet veel, maar elke rit is een genot. De auto heeft geen krimp gegeven en staat sinds afgelopen week op de (Michelin) winterbanden. Daar is weinig verschil merkbaar. Het verbruik valt me nog altijd mee. Overall heb ik nu ca. 1:12 gehaald met een mix van stad en snelweg. Stadsverkeer ligt rond 1:10, rustig gedrag op de snelweg ligt rond de 1:14. Daarbij meestal redelijk rustig rijdend, maar af en toe ook flink het gas erop. Het valt me al met al niet tegen. De prestaties zijn gewoon goed, geen uitschieters, maar zeker vlot. De bak presteert super, enkel nog altijd de kleine “inhouding” bij schakelen van 1 naar 2, ongeacht de motor warm of koud is. De sportstoelen zitten echt top en de bediening heb ik nu ook aardig goed door. Op naar de volgende maanden!

Een jaar verder

  • 14.000 km
  • 27 mei 2019

We zijn bijna een jaar en (slechts) 14.000km verder. Hoe bevalt de auto? Eigenlijk nog steeds uitstekend! Naast de eerste trip naar Groot Brittantië ook een skitrip naar Oostenrijk gedaan deze winter. De auto heeft geen krimp gegeven. Een heerlijke reisauto en ook op hogere snelheid erg comfortabel. Tot 200kmh zit er nog wat fut in, daarboven wordt het wat lastig, uiteindelijk max ca. 225kmh behaald. Het meest comfortabel voelt een snelheid van 160-180kmh. Het verbruik ligt dan gemiddeld nog op een redelijk niveau. Al met al met een combinatie van wat stad en snelweg kom ik nu gemiddeld tussen de 1:11 en 1:12 uit. Niet heel gek mijn inziens. Onderhoud is er tussentijds niet geweest behoudens een bandenwissel tussen winter en zomerbanden. Hierbij de laatste twee weken met de winterbanden wel een paar keer moeten bijpompen, het vermoeden van een lekke band bleek bij de wissel juist, er zat een schroef in, dit kan ik de auto niet verwijten. Verder slechts eenmaal meegemaakt dat het iDrive systeem gedurende het rijden enkele minuten uitviel en opnieuw op moest starten, verder niets. Op naar de volgende kilometers!

Bijna drie jaar

  • 31.000 km
  • 25 april 2021

Bijna drie jaar en net over de 30.000km verder. Nog altijd een heerlijke auto om in te stappen, hoewel dat niet heel vaak is, getuige de kilometerstand. Desondanks is elke rit een plezier, lang of kort. Op geen enkel moment heeft de auto me in de steek gelaten en de kwaliteit is echt super. Niet te vergeten natuurlijk de rijeigenschappen: Comfortabel en stil, maar strak en snel wanneer je wil. Iets meer vermogen zou zeker fijn zijn, vooral op de autobahn, maar tekort kom je met de 320i eigenlijk ook op geen enkel moment. Over het onderhoud kan ik gezien de weinige kilometers niet veel zinvols zeggen, behalve dat ik behoudens een eerste klein beurtje en de winterbandenwissels nooit de werkplaats heb hoeven bezoeken. Verder heeft het iDrive systeem verder ook perfect gedragen en is het brandstofverbruik (mijn inziens) nog steeds erg gunstig met ca 1:11 in de stad en iets over de 1:15 op de snelweg met snelheden van 120-130 per uur. De 3 mag nog een jaartje mee, maar ik kijk alvast vooruit: De auto bevalt zo goed, zal ik hem houden? Of toch misschien een nieuwe 320 of 330(e) touring...... Gelukkig heb ik nog wat bedenktijd en blijf ik ondertussen genieten.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
BMW 318i Business Edition Plus (4D/8A)
€ 669
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 644
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 318i M Sport 136PK Shadow-Line, LED, alarm, navigatie, parkeerhulp achter, 18'' lichtmetaal

    BMW 318i M Sport 136PK Shadow-Line, LED, alarm, navigatie, parkeerhulp achter, 18'' lichtmetaal

    • 2015
    • 84.144 km

    € 20.990

    BMW 330e Centennial Executive*LED*Navi*ECC*

    BMW 330e Centennial Executive*LED*Navi*ECC*

    • 2016
    • 147.524 km

    € 22.870

    BMW 320i Executive

    BMW 320i Executive

    • 2019
    • 48.562 km

    € 34.900

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: facelift

    496
    • 18 mei 2022

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320d EffiecientDynamics Touring (2017)

    BMW 320d EffiecientDynamics Touring (2017)

    2
    • 1 juli 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Touring (2018)

    BMW 320i Touring (2018)

    4
    • 21 maart 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Touring (2018)

    BMW 320i Touring (2018)

    11
    • 26 juni 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 330i Touring (2017)

    BMW 330i Touring (2017)

    3
    • 3 mei 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320d EffiecientDynamics Touring (2016)

    BMW 320d EffiecientDynamics Touring (2016)

    2
    • 9 april 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Touring (2018)

    BMW 320d Touring (2018)

    3
    • 25 september 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 330i Touring (2019)

    BMW 330i Touring (2019)

    19
    • 24 juni 2019
meer reviews
BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

Vier jaar lang stond deze BMW M3 in de tuin van de vader van Laurens Westerdijk in weer en...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    18
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    19
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    83
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    32
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    67
    • 3 mei 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    18
    • 18 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    14
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    19
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    83
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    12
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    32
    • 16 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden