BMW 320i (1987)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 320i |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1987 |
| Jaar van aanschaf | 2003 |
| KM-stand bij aanschaf | 131.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat bevalt aan een BMW E30 is het voor die tijd uitstekende weggedrag en de verschrikkelijke degelijkheid van al het materiaal. Speciaal bij een 320i is natuurlijk de comfortabele 6-cilinder. Op lange ritten is dit echt erg comfortabel; stil en soepel. Bij hoge snelwegsnelheden (in Duitsland zullen we maar zeggen) is een 320i in zijn element. Voor minder dan 1500 euro rijdt er niets beters!
Nadeel is het verbruik. Deze serie heeft een katalysator, waardoor het verbruik nog hoger uitkomt dan bij de modellen vóór 1987. 1 op 10 is moeilijk genoeg. Verder heeft de auto een beetje een "sjonnen"-imago, waardoor je vaak wordt uitgedaagd voor racerij.
Persoonlijk vind ik het een klassieker in spé. Over mooi en lelijk valt te twisten.
PROBLEMEN
Problemen tot nu toe:
Alleen standaard onderhoud. Wel duur met onderdelen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes

Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland

Deze klassiekers kun je gerust kopen als je niet handig bent

BMW 325iX Baur TC - 4x4 en ‘cabrio’, specialer kan 3-serie niet zijn




Lezersreacties (0)
Reageren