BMW 320d Touring (2009) #2

autoreview

BMW 320d Touring (2009)

Signalement

Uitvoering320d Touring
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst220.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

70.000 km plezier gehad

  • 220.000 km

Ander werk, en daardoor ca. 50.000 km per jaar rijden. Dus weg met de Seat Leon op benzine en op zoek naar een diesel. Budget te besteden was ca. €12.000. Voorwaarde was vooral een goede, ruime, betrouwbare auto met de nodige luxe.

In eerste instantie gekeken naar een "volle" Volvo V50, maar dat was veel te degelijk voor mij. Bij dezelfde garage stond ook een 320D die net binnen was gekomen, proefrit gemaakt en verkocht. Stond me veel meer aan vanwege de looks en sportiviteit van rijden.

Ervaringen:
- Het onderstel ga je pas na verloop van tijd waarderen en is fantastisch. Een enorm verschil met mijn Toyota's / Seat, vooral in de bochten;
- 2.0 diesel 177PK is een mooie krachtbron die zijn werk soepel doet. Ik rijd veel door Duitsland en met deze auto kun je tenminste meekomen op de linkerbaan.
- Gemiddeld verbruik: 1:18
- De auto ziet er van binnen na 200.000km nog als nieuw uit. Alles werkt, geen defecten.

Tips:
- Spaar door voor een automaat, een dergelijke auto met motor verdiend een automaat. Zeker ook omdat je door de ECO-karakteristieken best veel moet schakelen om de gang erin te houden.
- Idem geldt voor automatische verlichting + ruitenwissers. Ik was ze gewend op mijn Seat en moest nu zonder doen. Een hel, want luxe went snel.

Problemen in 70.000 km gereden buiten regulier onderhoud:
- Thermostaat laten vervangen - €130,- incl montage
- 2-massa vliegwiel kapot - €1.100 incl nieuwe koppeling en montage

Inmiddels is de auto vervangen door een Leaseauto.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.