BMW 320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu (2013) #2

autoreview

BMW 320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu (2013)

Signalement

Uitvoering320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst182.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste dag

  • 245 km

Na bijna 5 maanden wachten is het dan eindelijk zover!
De tweede 320 d is een feit.

Gekozen is voor de touring (die vonden we uiteindelijk toch mooier) in de volgende uitvoering:

- 320 d EDE Touring
- Mineralgrau
- Zwart leder
- Sport Automaat
- High Executive
- PDC voor & achter
- Dimmende binnen- en buitenspiegels
- Opbergpakket
- Extra getint glas achter
- Active Cruise Control
- M-sportstuurwiel
- 17" 413 velgen

De dealer had de auto mooi onder een doek verstopt.
Toch altijd weer even een spannend moment, zeker omdat ik twijfelde of ik wel de juiste kleur heb gekozen.
Maar als het doek er dan af is.... wat een plaatje!

Het wegrijden ging als vanzelf, maar het is wel even wennen aan de automaat.
Niet dat die niet goed zijn werk doet, nee die doet het fantastisch, maar ik remde normaal heel veel op de motor af en nu moet je toch wel heel veel remmen.

De proefrit hadden wij met 18 inch gereden en die maakten aardig wat rolgeluiden. Ik dacht dat het aan de grotere koets lag, maar met de 17 inch en de Good Years die er nu onderzitten is hij minstens zo stil als mijn vorige sedan.

De active cruisecontrol werkt behoorlijk goed, maar je moet wel opletten wanneer je van baan verwisseld (dat hij niet even inhoud omdat je te dicht op de voorganger zit).
Dat gaan we in de komende week maar eens rustig ervaren.

Morgen avond met het boekje op schoot alle funkties eens bekijken, een aantal zaken zit net wat anders in elkaar dan de vorige.
Maar daar gaan we wel uitkomen neem ik aan.

Voor nu laat ik het hier maar even bij, als er wat meer km's op staan zal ik de update verder aanvullen.

De kop is eraf...

  • 10.000 km

De eerste 10.000 km zijn een feit.

De auto heb ik de eerste 3.500 km met beleid ingereden. Dus niet te hoge toeren maken en veel afwisseling. De motor laat ik steeds goed warm worden voordat de toerenteller boven de 2.000 toeren gaat.
Handig dat er weer een olietemperatuur meter in de auto zit.

De auto is minder zuinig dan de vorige. Dat scheelt toch zeker 0,6 – 0,8 liter per 100 km. Volgens de boekjes moet de auto 4,3 liter per 100 km halen, maar in Nederland mag ik blij zijn als ik de 5,1-5,6 haal. En dan rij ik echt netjes.

Active cruisecontrol: Dit is een hele fijne optie in druk verkeer, maar soms wel eens storend bij normaal gebruik. Als iemand voor je niet anticipeert en bruusk remt dan doet de auto vervolgens hetzelfde. In files en druk verkeer echter waanzinnig lekker.

Connected Drive: Een erg handige optie. Een adres kun je gewoon op internet opzoeken en je hebt meteen alle gegevens bij de hand (incl. Telefoonnummers).
Routes kunnen vanaf je PC naar de auto gestuurd worden.
En dan nog een hoop andere leuke features als Het Weer, Nieuws dat voorgelezen kan worden, De Beurs etc.
De Connected Drive App op de iPhone is een leuke gadget. Stekker in de USB en de app analyseert je rijgedrag. Een geinige app.

Ik heb gekozen voor de standaard stoelen, in de E90 die ik hiervoor had een prima keuze (toen uitgevoerd met stof). Nu heb ik het stof ingeruild voor leer en dan mis ik soms toch wat zijdelingse steun bij het zitvlak in de bochten.

De auto is een slag ruimer dan de vorige.
4 volwassenen passen nu prima in de auto.
Ook het stuur kan verder naar je toe getrokken worden waardoor de zitpositie nog beter is dan in de E90.

Het algemene weggedrag is prima. Ook op hogere snelheden op de Autobahn houdt de auto zich voorbeeldig neutraal.
De nieuwe auto lijkt nog stabieler rechtuit te gaan dan de vorige, mogelijk door de bredere banden.

Minpunten ben ik nog niet echt tegen gekomen. Alleen misschien de werking van de ACC. Ik weet niet of ik die de volgende keer weer bestel.

Wordt vervolgd....

Einde leasecontract

  • 182.700 km

Nu 3 jaar en 11 dagen heb ik vandaag de Touring verruilt voor een 320 EDE sedan in bijna dezelfde uitvoering.

3 jaar heb ik zonder enige problemen met deze auto gereden.
Het was een fantastische auto om mee te sturen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.