BMW 320Ci Executive (2000)

autoreview

BMW 3-serie Coupé
BMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering320Ci Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf137.000 km
KM-stand laatst146.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleemloos

  • 142.000 km

In februarie 2010 in Gent (Belgie), een mooie zwarte BMW 320 ci gekocht. Automaat, creme-leer met notenhout,elektr. schuifkanteldak, climatecontrole,cruisecontr.stoelverwarming etc. De auto was helemaal orgineel: BMW-velgen, orginele radiocassette met 6 cd wisselaar, geen gaten in het dashboard van een carkit. Helemaal goed dus. Boekjes erbij met stempels tot 121.000, uitdraai van de dealer met alle werkzaamheden en vervangingen. Bouwjaar 2000 dus de 2.0 6 cilinder. Na 2000 kwam de 2.2 6 cil. Maar de 2.0 rijdt prima i.c.m. de automatische bak. Voor mij snel genoeg. In het verleden ook al is een BMW gehad, toen ook al tevreden, maar de coupe rijdt echt fantastisch, de boordcomputer geeft een gem. verbruik aan van 8,5 liter op 100km. Niet helemaal realistisch, toch rij ik ruim 600 km op 60 liter. Voor een 6 cilinder automaat heel netjes, vind ik. Tijdens de proefrit alles getest, nou ja, bijna alles: de ruitensproeier vergeten te testen, en die deed helemaal niets. Doorgespoten met compressor, hielp slechts een paar dagen, daarna weer niks. Hele reservoir verwijderd en doorgespoeld, nog niks. Blijkt er onder het rubbertje waar je het pompje insteekt, nog een extra filtertje te zitten, en die zat helemaal vol met prut. Opgelost. Soms hoor ik bij het ineens vol intrappen van het gaspedaal een tik. Maar ja de auto is 10 jaar oud en ik laat het mooi zo. Als ik nu even voluit wil, dan trap ik net tegen de kick-down aan en trap hem vervolgens door het zwaartepunt heen.

Het invoeren heb ik overgelaten aan Importautos.nl. Het was voor mij allemaal nieuw, dus heb ik het hun laten doen. Pakket B d.w.z. Auto ophalen uit Belgie, thuis afleveren, kenteken om mee naar keuring te rijden, invullen BPM-aangifte afspraak maken bij RDW. Alles vo0r €500,= Ging allemaal prima, voor het ophalen werden maximaal 10 dagen gerekend,en het werden er ook 10. Sneller was leuker geweest, maar ja. Toen de auto er eindelijk stond kon de schoonmaak beginnen, want Duitsers zijn miscchien erg zuinig op hun auto, Belgen kennelijk niet. Het creme-leren interieur is erg mooi maar op de kunststof delen zaten veel zwarte vegen van schoenzolen. Het leer schoongemaakt ziet er weer netjes uit. Carrosserie gewassen en in de was gezet. Motorruimte schoon gespoten. Voordeel van een BMW: ook na 10 jaar ziet het er allemaal nog netjes uit, als je het af en toe maar is schoonmaakt!

Met watenstaafjes de ventilatieroostertjes gereinigd, knopjes van elektr.ramen ook met een wattenstaafje en een beetje wasbenzine van stof ontdaan

Keuring bij RDW was met een uurtje klaar. Tip van Importautos.nl: Bij de RDW keuring NIET APK laten keuren. Als ze wat vinden wordt de hele procedure stopgezet.

Dan wachten op de Betalingsopdracht BPM dat duurde een dag of vijf na de keuring. Vijf dagen daarna eindelijk het kenteken.

Toen de APK en tevens olie laten verversen. Een klein stukje remslang laten vervangen. De plaatselijke garage vond de olie erg smerig en bruin van kleur. Dat was mij ook al opgevallen. Even bang voor een lekke koppakking. De weken daarna regelmatig olie en koelvloeistof gechecht: Niets aan de hand, de olie heeft weer de juiste kleur en olie- en koelvloeisofpeil zijn stabiel. Waarschijnlijk heeft de auto lange tijd stil gestaan of zijn er veel kleine afstanden mee gereden.

Inmiddels dus 5000 km gereden. Zonder problemen. Het is een heerlijke auto, Airco doet het prima, maar staat weinig aan, maak veel gebruik van het schuifkanteldak. Cruiscontrole zit gewoon op het stuur zoals het hoort en niet ergens achter het stuur verstopt. Geen bekerhouders!!! Minpuntje.

Kosten:

Aanschaf 7.700
BPM 900(hoog bpm-bedrag want executive uitv.met bijna alle opties.
RDWkeuring 100
Importautos500
Apk+Olie 100

Totaal 9.300

Prijsverschil met Nederland? Ik denk zo'n € 1500,- En ik heb precies de auto die ik hebben wilde, juiste kleur, juiste interieur en dat alles in een goede staat.


Dure beurt bij dealer.

  • 146.000 km

Nog steeds probleemloos. De 320 ci was dealeronderhouden tot 120.000 km, en we hebben er voor gekozen om de beurt ook maar bij de dealer te doen. Ik had gehoopt dat naast de gebruikelijke werkzaamheden alleen de remblokken voor, vervangen zouden worden. Ik kreeg echter netjes een belletje dat ook de schijven aan de voorzijde "op" waren. Dus ook maar laten vervangen. Koel en remvloeistof waren ook aan vervanging toe. Ook maar laten doen. Verder vonden ze dat de ruitenwissers vervangen moesten worden, maar dat doe ik zelf wel. De banden achter hebben hun beste tijd gehad, maar dat kan ook wel bij een fastfitter.Een interieurstrip bij het rechterportier zit los, vervanging zou op €359!!! komen. Nou, dat laten we dus maar zo. De oliepeilsensor zou ook vervangen worden: €295!!! Dus niet! Bij het starten van de motor gaat er een geel olielampje branden, waarmee aangegeven wordt dat er te weinig olie in het carter aanwezig is. Na 10 sec. gaat het lampje weer uit. Olie peilen doe ik dus wel zelf. Van deze besparing de remblokken en schijven betaald!!! Ik had dat remschijf verhaal al aan zien komen en had van te voren al geinformeerd bij een fastfitter: Nauwelijks goedkoper dan de dealer!!!

Dus een beurt met alle filters, 6 bougies, 6 liter olie, remvloeistof verv. koelvloeistof verv. 1 set schijven 1 set blokken, 1 stadslampje ........€1030!!! Prijzig, maar ik zie het als een investering, de auto rijdt heerlijk, en gaat voorlopig niet meer weg.

De dealer kan trouwens ook bij een geimporteerde dealeronderhouden BMW de onderhoudshistorie tevoorschijn halen.

Vabdaag de 6 cilinders even wakker geschud na een week stilstaan in de kou. Probleemloos, stoelverwarming aan en rijden maar!! Even een glad weggetje opgezocht. ESP grijpt meteen in bij een flinke dot gas op de gladde weg.

Probeempje: De coupe-ramen, die geen bovenlangs-stijl, hebben, moeten bij het openen van het portier iets zakken, waarna je de deur kunt openen, bij het dichttrekken van de deur zakken ze ook iets, waarna ze, als de deur dicht zit, weer iets omhoog gaan. Bij extrem kou, zoals nu, vriezen ze vast in het portier en lukt dat dus niet. Hier is enige voorzigtigheid op zijn plaats.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.