BMW 318i Touring Executive (2006) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | 318i Touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 50.000 km |
KM-stand laatst | 106.000 km |
aanschaf
- 50.000 km
In 2009 had ik zelf een 316I van 2001 uit Duitsland gehaald. Al zeg ik het zelf, dat was best een goede koop. Niet alleen een kwalitatief goede auto, maar ook goedkoop. Gewoon goed gebruik gemaakt van de crisis in Duitsland.
Maar ja, onze dochter moet meer spullen meenemen om van A naar B te komen. Buggie, luiertas, speelgoed en natuurlijk Tinkie Winkie. En dat wordt in een touring wel wat gemakkelijker. Dus via internet kwamen we in Noord Holland terecht. Met een paar dagen is hij de onze. Dus later meer.
eerste indruk
- 52.000 km
Na de eerste kilometers kan ik zeggen dat de auto beter rijdt dan mijn E90. Een 320D uit 2005. Natuurlijk heeft die meer vermogen, maar rijdt daardoor iets schokkeriger (komt door koppel).
Enfin, heb een Parrot in laten bouwen (bediening in asbak) werkt prima ook met stuurbediening.
Kort gezegd, het is tot nu toe een super auto. Trekt niet de klinkers uit de straat, maar heeft genoeg vermogen om lekker vlot mee te rijden.
Tweede indruk
- 56.000 km
Na een poosje sturen ben ik nog erg content met de auto. In Duitsland hebben we een top van 220 km op de teller gereden.
Ik geef toe, bij de tussensprints krijg je geen duw in je rug, maar voor het Nederlandse verkeer is ie snel zat.
Ben ook erg tevreden over de business navigatie. Oké het is alleen maar een pijl weergave, maar wel een duidelijke. De eenvoudige navi's die in de vw's tegenwoordig zitten, zijn beduidend minder. Omschrijving van de afslagen worden keurig weer gegeven. Onlangs zelf een nieuwe accu in gezet. Dit om problemen voor de winter te voorkomen. De auto is nu helemaal 100% en bevalt goed.
addertje onder het gras
- 60.000 km
Voor de winter bracht ik de auto naar de garage. Ik vermoede dat de thermostaat stuk was, omdat de temperatuur niet op liep in het interieur (jammer dat er geen koelvleoistof temperatuurmeter in zit).
Klopte inderdaad. Echter bij het loshalen kwamen ze erachter dat er helemaal geen thermostaat in zat. Even de koelvloeistof gemeten, was dit alleen water....
Tja, gelukkig was ik op tijd anders was misschien het hele blok gescheurt in de winter en waren we verder van huis.
Heb de garage waar we de auto gekocht hadden wel even een mail gezonden. Helaas niet eens een reactie terug gekregen. Dat is ronduit niet netjes.
Verder rijdt de auto gewoon goed.
net geen ton
- 95.000 km
Wat je verneemt aan een auto die veel kleine stukjes rijdt, is dat er af en toe weer kosten aankomen. Zo heeft onlangs de accu het begeven.
Ook kreeg de roestduivel ineens de kans om aan de binnenkant van de achterklep zich te vestigen. Ik heb het zelf bij gewerkt, dus probleem is opgelost, maar let dus bij aanschaf van dit type daar wel even op. Het vuil hoopt zich op, klep en plastic panelen schuren een beetje en voilà een goede bodem voor het bruine goed.
Verder geen rare dingen gehad, dus we blijven even doortuffen.
the end
- 106.000 km
Na 5 jaar sturen in deze auto komt er een eind aan. We hebben hem ingeleverd op een 1 serie. Nou nog even de voor en nadelen op een rij:
- Voordelen, ach die zijn er genoeg. Wat je verder leest over te weinig vermogen op het internet, dat valt best mee.
- Nadelen, stoffen bekleding wordt wat smoezelig. Oké na 9 jaar mag dat, maar hoeft niet (kijk maar in een E46). Verder geen rare technische dingen.
Conclusie, best een aanrader!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.