BMW 318i Cabrio (1994)

autoreview

BMW 318i Cabrio (1994)

Signalement

Uitvoering318i Cabrio
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf280.000 km
KM-stand laatst280.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Potentiële klassieker

  • 280.000 km

Lange tijd heb ik een E36 cabriolet gehad met 2.5 liter motor, automaat, airco, etc. Die cabrio had, in als zijn schoonheid, twee terugkerende problemen: de koeling en de ophanging. Ooit gekocht als 'frikandel', zoals dat in vaktermen heet, maar daar zat 'm voor mij juist de uitdaging. Iets moois maken van iets wat bijna rijp voor de sloop is. Dat is toen ook gelukt, maar het probleem met de koeling ging niet over, dus toen ten einde raad maar verkocht.
Maar het verlangen naar een E36 cabrio ging niet echt over en na wat zoekpogingen kwam ik deze 318i uit 1994 tegen. € 1200,= moest ie kosten en als ik de velgen erbij wilde hebben, kwam er nog eens € 100,= bij. Ook een frikandel, want hij had bijna een jaar buiten in de regen gestaan met een half gare softtop, dus alles was doordrenkt van het vocht. Maar toch gedaan, want voor dat geld is het de moeite waard om minimaal hetzelfde bedrag er in te investeren om 'm weer goed en netjes te krijgen. De tellerbak was niet meer leesbaar van het vocht en op basis van de snelheid van mijn medeweggebruikers ben ik er - qua snelheid - op de gok mee naar huis gereden. Daar de auto binnen gestald en vol gezet met vochtvreters. Na een paar weken drogen de hardtop er op en meegenomen om eens te zien wat voor vlees we nu eigenlijk in de kuip hebben en ondertussen heb ik al aardig wat klussen gedaan. Klussen, die eigenlijk nauwelijks opvallen, maar - voor de ware liefhebber - wel belangrijk zijn. Zoals het dashboard en dan met name de tunnelbak met knoppen, verlichting, etc die weer binnen en buiten in oude glorie hersteld zijn. Er was veel kapot, omdat mensen niet weten hoe ze bepaalde delen moeten demonteren en dus gaan forceren. De softtop werkt weer, maar loopt echt op z'n laatste pootjes, dus die zal ooit vervangen moeten worden, de remmen zijn gefixt en de auto heeft een beurt gehad. We hebben al wat ritjes kunnen maken en alhoewel hij de power van een 6 cilinder mist, is het toch een heerlijke auto om open mee te touren. Bijkomend voordeel: hij verbruikt de helft minder dan de dikke 6 pitters. Bij de garage moeten nog een paar zaken technisch in orde gemaakt worden, de airco moet gevuld worden (dat was een must ivm vakantie reizen naar Spanje) en optisch wil ik nog het een en ander netjes hebben. En dan is het een kwestie van 's-zomers naar buiten en 's-winters naar binnen en vooral niet meer verkopen. Want de prijzen voor de E36 zitten ineens enorm in de lift en het zal mij niet meer lukken om voor € 1200,= een cabriolet te vinden: frikandel of niet.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.