BMW 318i (1987)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 318i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Toen ik de auto kocht was bijna alles al getuned, dus hoefde ik zelf niet meer veel te doen.
En dat koste mij fl 2450,= en dat was natuurlijk niet zo duur. Ik dacht dat er heus wel iets mis mee zou zijn. Dat was het ook wel, maar het viel mij wel mee. De koeling van de BMW is slecht maar ik hoorde dat dat een typisch BMW probleem is. Na 20000 km kreeg ik het eerste echte probleem, een lekke koppakking. De kosten werden door de garage (maaral z’dam) geschat op +/- 800 €. Ik liet het maken en kwam uiteindelijk op 550€. Het onderhoud valt ook wel mee (ik ben niet de rustigste rijder) en de prestaties zijn ook niet de minste. GTI, GSI, MR2 zijn tenslotte niet de minste auto’s, en als je ze er dan uitrijd met een 318i lach ik me rot.
PROBLEMEN
Zoals ik al had gezegd heb ik 2x pech gehad met mij koeling. 2x een plastic slangetje, dat koste bij elkaar € 30. Heb het er zelf ingezet. Toen kwam de koppakking en die koste mij € 550 incl.montage. Ik ben er dus van overtuigd dat BMW niet zo duur is als ik dacht. Die 2 slangetjes kan gebeuren en die koppakking was mij eigen schuld. Ik heb nu in 3 merken gereden en de BMW is voor mij de goedkoopste geweest. Ok, het rijd 1 op 8 en het weegt 1000kg maar het onderhoud is perfect te doen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.