BMW 318Ci (2001)

autoreview

BMW 318Ci (2001)

Signalement

Uitvoering318Ci
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst144.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf 2dehands

  • 102.000 km

Ik had deze auto gekocht in de tijd met 102000 km op de teller en flink wat opties voor een prijs van 13.000 €. De garagist bood 2 jaar garantie aan op de transmissie en het motorblok. Ik reed ermee weg als een zeer tevreden man. Over wat er voordien met de auto gebeurt is kan ik niet veel vertellen maar wat wel merkbaar was dat de vorige eigenaar een hond/kat? had en waarschijnlijk was het een vrouw aangezien er een gat in het tapijt zat naar mijn idee van naaldhakken. Het eerste wat ik dus ook gedaan had was een grondige kuisbeurt geven aan de auto.

In het begin was er weinig op aan te merken maar na een paar dagen begon ik op te merken dat de koppeling een beetje een piepend geluid maakte bij het indrukken en een trilling. Dus op onderhoud gebracht bij BMW en die zeiden me dat de koppeling licht versleten was. Heb toen besloten om de koppeling nog niet te vervangen (dure grap) en blij dat ik dit niet gedaan had want het piepend geluid ging weg en de trilling werd minder, zou kunnen te maken hebben met de rijstijl van de vorige eigenaar. Dus wat gedaan bij het onderhoud, bougies, filters vervangen, het gewoonlijke niets speciaal.

Eerste probleempjes duiken op

  • 120.862 km

Na een jaar rijden en 20.000 km verder op de teller was de wagen toe aan een nieuwe onderhoudsbeurt. Wat vervangen; Riem multi v, collier uitlaat, houders + rubberlagers, dwarsligger. totaal kostenplaatje 442 € Een paar dagen later moest ik teruggaan om de resorts en de veringen te vervangen, nog is een kost van 214 € erbij. Voor de rest alles dik in orde.

Waterpomp

  • 132.000 km

De waterpomp heeft het begeven, met als gevolg dat ik ook zonder servo zat. Poelie werd vervangen + klein onderhoud. Heb als opmerking gekregen dat de remmen voor, rubberlager en de nokkenassensor moest vervangen worden. De remmen heb ik zelf gedaan.

Olielek

  • 138.000 km

Het eerste grote probleem zou ik zeggen. Ik zat met een kleine olielek en wou heb dit laten controleren door de garagist maar kon de lek niet vinden! Ben dan op aanraden van een familielid bij een andere garagist gegaan, die heeft na veel moeite ook de olielek gevonden en daaruit bleek dat hij van 2 verschillende plaatsen lekte. Zolang ik me kan herinneren waren het lekken van plastic buisjes die gesprongen waren, waarschijnlijk door de strenge winter. Heeft me in het totaal toch wel een flinke duit geld gekost om dit te laten maken.

Draagarmen voor

  • 140.000 km

Door een zware put in de weg die ik te laat gezien had begon de wagen een krakend geluid te vertonen dat vooral merkbaar was bij het remmen (druk op voorwielen). Resultaat, draagarmen vanvoor moesten vervangen worden, was ook een duur grapje en zou eigenlijk ten laste van wegenbeheer moeten zijn! Was een afschuwelijk dikke put in het midden van de weg bij wegwerkzaamheden zonder enige waarschuwing, maarja, kon niets doen aangezien het ook te wijten kon zijn aan doodgewone slijtage van de wagen :s

Nokenassensor

  • 144.000 km

Die moest uiteindelijk toch vervangen worden, heb het kunnen rekken maar de wagen begon moeilijk te starten dus moest wel binnen.

Over het algemeen ben ik tevreden geweest over de wagen. Was sowieso te verwachten dat ik kosten ging hebben aan vering/ophanging aangezien de wagen over M-sportpacket beschikt met verlaagde harde sportvering dat eigenlijk niet geschikt is voor de verschrikkelijke Belgische wegen. Het comfort is dik in orde, ergonomie was top, Persoonlijk vind ik het interieur van de E46 de meest ergonomische ooit, alles zit gewoon op de juiste plaats en is zeer aangenaam om in te vertoeven. Wat me wel stoorde waren de piep en kraakgeluidjes die met momenten opkwamen. Dit zou toch wel in orde moeten zijn op een BMW vind ik, ook begon de band aan de kant van de hemelbekleding aan de ruiten los te komen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.