BMW 316ti Compact (2004) #2

autoreview

BMW 316ti Compact (2004)

Signalement

Uitvoering316ti Compact
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf188.000 km
KM-stand laatst203.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW 316TI M Uitvoering

  • 190.000 km

Hallo,

Was eigenlijk opzoek naar 318TI kwam ik deze 316TI tegen in geheel M uitvoering ,hij was perfect onderhouden de juiste kleur en maar 2 eigenaren gehad ,na overleg met mijn vriendin toch maar even een proefrit gaan maken en was ik direct verkocht , wat een mooie bouwkwaliteit als je de deur dichtdoet is het net of je in een Tank ben gestapt ! en dit merk je verder in alles terug als je met de auto rijdt , na rustig warm rijden wat bochten genomen en motor meer toeren laten draaien was ik direct verkocht wat een Sensationeel goed Onderstel dat ik bijna niet kon geloven een auto zo communicatief kan zijn met zijn bestuurder , de 1.8 motor is geen strepentrekker het onderstel kan ook veel meer aan ,maar is zo verfijnd over gehele toerengebied heel soepel bouwt ook direct zijn vermogen op dat ik het een Juweeltje zou willen noemen hij voelt snel en krachtig ,de bakverhoudingen zijn lekker kort wat bijdraagt aan de directe vermogens opbouw ,je loopt alleen tegen de beperkingen op als je echt tekeer wilt gaan en daarvoor een 6 cilinder nodig hebt

Sportstoelen zitten goed en uitstekend verstelbaar comfortabel en biede goede steun tijdens het betere bochtenwerk

Interieur is mooi verlicht als een soort cockpit , ruimte voorin is uitstekend ,achterin zitten is krap voorstoelen moeten dan wat naar voren voor volwassenen , kofferbak is ruim , Cruise control en verbruiks meter zijn ook ideaal evenals Interval verstelling ruitenwisser voor

Onderstel is stevig je voelt duidelijk waar je rijdt maar je bent niet aan het stuiteren op slecht wegdek, er is genoeg comfort voor lange afstanden geluids nivo van rijwind enzv is ook laag , veren en dempers zijn perfect op elkaar afgestemd en uitstekende sportstoelen dragen bij aan het comfort

Versnellingsbak schakelt precies trefzeker en stevig ,goed gevoel met mechanica

Koppeling zit genoeg gevoel in , slag is wel vrij lang

Verbruik met sportieve rijstijl een nette 1 op 12

meer info gebruikers ervarin volgt later nog heb pas 1500 km gereden

Update

  • 201.000 km

Auto bevalt nog steeds zeer goed, net weekend mee in de Eifel geweest in zijn thuisland :) wat een fantastische stuurmans auto is het ,echt genoten van de perfecte gewicht verdeling.feedback enzv ,moelijk onder worden te brengen ,genieten is het gewoon :) wat Positief opvalt is de auto een echt alleskunner is zeer verfijnd en Comfortabel ,wat negatief opvalt is dat de auto ook wel vermoeiend kan zijn als je er langere afstanden mee moet rijden door het M-Onderstel en Michelin Pilot Sport ( Hou ervan !! ) ,maar goed das ook alleen maar bij +300 km en langdurig hele slechte wegen ,dat ik dat zo voor lief neem :)

Op papier was de auto goed onderhouden ( bijna altijd bij BMW zelf ) maar de garage heeft behoorlijk wat steken laten vallen en had ik net pech dat er zoveel slijtage onderdelen tegelijk kwamen ,maar ik ben kritisch gebruik de auto waar die voor is genieten van autorijden ,wat betekent goed met Techniek omgaan maar soms ook flink doorrijden en alles eruit halen,dus technisch moet het gewoon perfect zijn

Ben lid van een autosleutel club inmiddels aan onderdelen al 1500 euro verder ,ik gebruik bijna alleen A kwaliteit onderdelen maar zoek ze wel goedkoop online ,veel uitzoekwerk gedaan en 6 dagen staan sleutelen ,BMW gebruikt ook echt van alles door elkaar en afwijkende maten in zowel MM,s als Torx waarvoor ik ook div gereedschap heb moeten aanschaffen,,sleutel graag en is ook mijn Hobbie daardoor kan ik nog meer genieten van de auto

192.000 :
-Castrol olie Magantec 5w30 , Mann olie filter
-Luchtfilter + interieur filter ( Mann )
-Bougie,s ( let op juiste ! bij deze geavanceerde motor )

196.000:
-Normaals olie filter i.v.m zwaar vervuilde motorolie
-Remmen rondom gangbaar gemaakt en geleidepennen opnieuw in het vet
-Waterpomp + thermostaat+thermostaathuis ( i.v.m lekkage en pomp zwak schijnt te zijn preventief meegenomen alles BMW orgineel )
-Koelvloeistof hele vulling ( Bmw Origineel ,Corrosie werende middelen zijn zeer belangrijk voor deze Aluminium motor ,vandaar origineel gekozen)
-Olie lekkage aan Cilinderkop verholpen

197.000:
4 x Schokbreker vervangen ( Koni Oranje 350 euro )
bmw origineel kost 1050 euro , echt Belachelijk !! duur
Raam mechanische vervangen bestuurders deur ( 70 euro )bmw vraagt 150 euro
Versnellingsbak bleek overvult ,overtollig eruit gelaten

198.000:
O-ringen Vanos solenoids vervangen
Vacuum Slang schoongemaakt tussen klepdeksel en Carter
Motor liep schokkerig stationair bij koude start ,is nu verholpen indien terug komt moeten alle vacuum slangen +peilstof naar carter vervangen worden ,kost ongv 400 euro aan onderdelen, andere mogelijkheden zijn brandstof filter,injectoren,Mass Air flow meter,Gasklep ,was bij mij allen in orde verder

200.000:
-Castrol Edge 5w30 Motorolie
-Bosch Olie filter
-Koelvloeistof Expansie resevoir vervangen ,lekkage koeling nu verholpen
-is een zwak punt bij alle E46 door gebruik van Kunsstof ,de weekmakers lossen op met door steeds warm/koud worden ,scheurt plastic en gaat het lekken

201.000:
Remschijven+ blokken voorzijde ( Brembo )
Achterbanden 245-40-17 Michelin Pilot Sport 3

Nog te doen Rem en koppelingsvloestof vervangen

Afscheid Helaas het is niet anders

  • 203.000 km

Ik heb enorm genoten van mijn geweldige BMW er is letterlijk bloed zweet en tranen in gaan zitten 8 dagen staan sleutelen en heel wat avonden uitzoekwerk gedaan 2000 euro aan alleen onderdelen verspijkerd , na lang wikken en wegen heb ik het verstand boven men gevoel moeten laten spelen ,de bmw heb ik met mijn gevoel gekocht en zeker geen spijt van zal nooit zo,n goed onderstel rijden als deze auto heeft en dat speciale gevoel geeft ,om een lang verhaal kort te maken met een brok in de keel en pijn in het hart besloten om de auto weg te doen op basis van wat de auto me zou gaan kosten om door te rijden naar 3 Ton

Heb div auto,s testrit gemaakt onder andere Eco diesels enzv das allemaal niks ,nu een Toyota Corolla 1.6 S-Line gekocht van 2005 over 1,5 week ga ik hem ophalen , de bmw ingeruild wou niet eens meer de moeite nemen om hem te verkopen heeft zoveel gekost dat die paar honderd euro me ook niet meer kunnen boeien

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.