BMW 316i Executive (2003) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 316i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 93.400 km |
KM-stand laatst | 114.800 km |
De derde 3 serie
- 108.600 km
Zoals in mijn vorige verslagen te lezen is, zijn wij aardig Bmw liefhebber en hebben nu dan ook onze 3e 3 serie aangeschaft.Inmiddels de e46 in Lifestyle Executive uitvoering.Er zit een stuk meer op en aan dan aan de e36 die inmiddels al meer dan 5 jaar in ons bezit is.Vooral fijn vind ik de halfleren sportstoelen, dit zit echt fantastisch.Ook het leren sportstuur met radiobediening en cruisecontrole is erg fijn, verder de climatronic en natuurlijk de afwerking van dit model.Afneembare trekhaak voor de caravaan is natuurlijk zeer handig en makkelijk te verwijderen.Parkdistancecontrol zeer handig.Boordcomputer zeer handig en ga zo nog maar even door.
De auto moet zich natuurlijk nog bewijzen maar vooralsnog bevalt hij zeer goed, de 1.8 16v valvetronic motor loopt stationair een beetje bijzonder maar dit schijnt zo te horen. Hij wil wel graag een beetje toeren, onder de 2000 rpm heeft hij er nog niet zo veel zin in, als hij dan een keer gaat loopt hij vlot en vooral stil verder en hoe hoger de toeren hoe beter hij in zijn element komt. Het verbruik haalt het niet tegen de oude 1.6, alle moderne techniek ten spijt, deze techniek lijkt meer op topvermogen te zijn ontworpen, nouja 116 pk??? hij voelt bovenin in elk geval sterker,loopt redelijk vlot voorbij de 210 op de teller.
De wegligging is uiteraard zoals je van Bmw mag verwachten sportief en stabiel, erg fijn.
We zullen zien hoe het zich ontwikkelt,2x eerder meer dan 100.000 km met een 3 serie gereden(e30 en e36)dus hij heeft nog een heel leven voor de boeg bij ons.
Wordt vervolgt....
De eerste beurt bij ons
- 114.800 km
Zo, dik 20.000 km mee gereden inmiddels en hij is, met het oog op de komende vakantie (caravaan erachter de Franse Alpen in) wel aan een beurtje toe. Dat is dan ook meteen de 1e inspectie2.Dit betekent de grote beurt bij Bmw,inspectie op alle punten, nwe olie en filters,etc.Wat mij verbaasd is, hoe lang er tegen woordig tussen de beurten zit, zo zijn er bijv. nog nooit nwe bougies ingekomen en volgens mij ook nog nooit een nieuw luchtfilter.Als er een interval is van 25.000km en dan afgewisseld wordt met een olie beurtje tussendoor, dan ben je i.d.d. pas na zo'n 100.000km aan een grote beurt toe. In ieder geval waren de remschijven voor niet meer in opperbeste staat, het had nog even gekund maar met een caravaan erachter de Alpen in lijkt mij dit geen goed idee.Dat was het dan ook wel gelukkig, heb er toen meteen nog maar even een paar luxe nummerplaten opgezet, dit maakt het net even af.
Totale kosten beurt €680,-(Bmw Dusseldorp Hoogeveen).
Hoe hij het in de vakantie heeft gedaan, laat ik later horen.....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.